Accord tehnologic

Accord tehnologic

De ieri, Honda îi tentează pe români cu un avansat model de clasă medie.

Honda a lansat ieri în România noua generaţie a modelului Accord. Versiunea sedan este disponibilă de astăzi, urmând ca breakul (botezat Tourer) să ajungă în showroomuri în luna august. Preţul de intrare în gamă este de 20.682 de euro cu TVA inclusă.

Prezentat în martie, la Salonul Auto de la Geneva, Accord a făcut un pas hotărât către zona premium, dominată de producătorii germani. Ca şi aceştia, Honda a mizat pe o evoluţie temperată a designului, o imagine sobră, finisaje impecabile şi tehnologie de vârf.

Faţă de vechea generaţie, maşina e mai lungă, mai lată şi mai joasă. Pe lângă spaţiul suplimentar oferit pasagerilor, noile dimensiuni - inclusiv ampatamentul mărit şi centrul de greutate coborât - permit un comportament rutier îmbunătăţit.

Gama de motoare a rămas neschimbată, dar fiecare dintre cele trei unităţi (două „benzine“ şi o „motorină“) a fost perfecţionată. Consumul şi emisiile de dioxid de carbon au fost scăzute pe toată linia. Echipat cu motorul I-VTEC de 2.0 litri (156 CP) sau cu turbodieselul de 2.2 litri (150 CP), Accord accelerează până la 100 km/h, cu start de pe loc în mai puţin de zece secunde. Şi în doar 7,8 secunde atunci când sub capotă se găseşte motorul pe benzină de 2.4 litri şi 201 CP.

Transmisia este asigurată de o cutie manuală cu şase rapoarte sau, opţional, deocamdată doar pentru versiunile pe benzină, de una automată cu cinci viteze.

Foarte bine dotat. Echiparea de bază (Confort) oferă o listă foarte consistentă de dotări, iar versiunea de vârf (Executive) dispune de o sumedenie de sisteme suplimentare de confort şi siguranţă. Dincolo de sistemele de siguranţă normale la această clasă (ABS, ESP - botezat VSA -, numeroase airbaguri) Accord oferă câteva „delicatese“.

Sistemul Cruise Control Adaptiv menţine automat o distanţă minimă faţă de vehiculul din faţă. LKAS se asigură că maşina nu iese din banda sa de circulaţie - prin impulsuri transmise în direcţie (dacă marcajele sunt vizibile, iar şoferul are mâinile pe volan).

În fine, CMBS, un sistem de prevenire a accidentelor, îl avertizează pe cel de la volan de iminenţ a unei coliziuni, prin intermediul unor semnale acustice şi luminoase, iar la nevoie poate frâna puternic pentru a reduce substanţial forţa de impact.

Ne puteți urmări și pe Google News