Operaţiunile de căutare ale companiei de servicii pe internet sunt evaluate la 21 de miliarde de dolari.
Microsoft a propus Yahoo!, într-o nouă ofertă, cumpărarea motorului de căutare, Yahoo! Search, şi a unui pachet de acţiuni, ca alternativă la preluarea integrală, relevă Reuters, citând surse apropiate situaţiei. Operaţiunile de căutare ale Yahoo! valorează circa 21 de miliarde de dolari, potrivit lui Sandeep Aggarwal, analist la Collins Stewart.
„Microsoft este în special interesat de Yahoo! Search“, a spus acesta. Cel mai mare producător de software din lume nu a făcut însă o ofertă concretă pentru motorul Yahoo!, spune sursa citată de Reuters. Oficialii Microsoft şi cei ai Yahoo! au refuzat să comenteze pe marginea situaţiei.
Dacă această înţelegere se materializează, cele două companii ar putea concura mult mai bine Google, liderul autoritar pe piaţa serviciilor on-line. Google s-a dezvoltat atât de repede graţie propriului motor de căutare, care este cel mai cuprinzător şi mai performant din lume la ora actuală. Carl Icahn vrea numai fuziunea
Un astfel de scenariu nu este însă pe placul investitorului Carl Icahn, acţionar important al Yahoo!, care doreşte fuziunea completă cu Microsoft, spun surse din anturajul său. El a lansat, la începutul acestei luni, o campanie care urmăreşte instalarea unei noi conduceri la cârma companiei de servicii on-line, care să sprijine fuziunea cu gigantul Microsoft. ALTERNATIVĂ Google l-ar angaja pe şeful Yahoo!
Directorul general al Yahoo! şi unul dintre fondatorii companiei, Jerry Yang, şi-ar putea pierde slujba, în cazul în care campania lui Carl Icahn va fi încununată de succes. Fondatorii Google, Sergey Brin şi Larry Page, spun că ei i-ar oferi cu căldură lui Yang un post în propria companie, însă nu cred că se va ajunge la o asemenea situaţie. „Jerry Yang este un tip extraordinar, ne-ar plăcea să lucreze la Google“, a spus Brin. CRONOLOGIE
Microsoft încearcă de mult 4 mai 2007. „New York Post“ (NYP) scrie că Microsoft ar putea achiziţiona Yahoo! pentru 50 de miliarde de dolari. Mutarea era văzută ca un răspuns al Microsoft la achiziţionarea DoubleClick de către Google. 5 mai 2007. „Wall Street Journal“ scrie că articolul apărut în NYP este total greşit. 16 noiembrie 2007. Microsoft îşi anunţă intenţia de a se implica serios pe piaţa motoarelor de căutare on-line. 29 ianuarie 2008. Yahoo! anunţă că va disponibiliza 1.000 de angajaţi. 1 februarie 2008. Microsoft face o ofertă nesolicitată de preluare a Yahoo! în valoare de 44,5 miliarde de dolari. Yahoo! refuză, motivând că suma este prea mică. 30 aprilie 2008. Microsoft oferă 47,5 miliarde de dolari pentru Yahoo!, însă oficialii companiei de servicii on-line vor mai mulţi bani. Negocierile eşuează.