Site-urile au înregistrat scăderi considerabile în săptămâna concediului de Paşte şi de 1 Mai.
Internetul autohton a trecut printr-o perioadă de relanti în săptămâna liberă de Paşte şi de 1 Mai. Cu excepţia unui singur site - acasa.ro - toate ocupantele Topului 20 al clasamentului general au avut cu mult mai puţini vizitatori în comparaţie cu săptămâna trecută. O explicaţie a specialiştilor: consumul de internet se concentrează la birou. O alta: rata de penetrare a webului în rândul celor care au fost în concediu este de 90%. Cu spatele la calculator
Liderul clasamentului general, gsp.ro, a pierdut aproape 300.000 de vizitatori în această săptămână, iar jocul conquiztador - peste 100.000. O scădere semnificativă s-a văzut şi la „Cancan“, pagina ziarului tabloid fiind accesată cu mai puţin de 216.000 de persoane.
„În primul rând, este vorba de cele două vacanţe legate, cea de Paşte şi cea de 1 Mai“, este de părere Călin Rotăruş, managing director Arbo Interactive. „În al doilea rând, variaţia ţine şi de penetrarea pe grupe de vârste. În grupele sociale care acum sunt la munte şi pe litoral - puşti, elevi de liceu, studenţi - penetrarea netului este de peste 90%“, consideră el.
Orlando Nicoară, director general MediaPro Interactive, consideră normale scăderile în perioada vacanţelor. „Este surprinzător că diferenţele sunt mai mari faţă de perioada Sărbătorilor de Iarnă, dar se poate explica şi prin vremea frumoasă, astfel că mulţi au ieşit la plimbare“, spune el. Fluctuaţia de vacanţă indică mai mult decât un interes scăzut faţă de mediul on-line. „Internetul nu mai este o caracteristică a celor «obsedaţi», a devenit pur şi simplu o parte cotidiană din noi. Fluctuaţiile fac parte din viaţa noastră. Pot spune că este o tendinţă spre normalitate“, este de părere Călin Rotăruş. Paginile de ştiri, cele mai afectate
În valul de scăderi, un singur site din Top 20 a crescut, acasa.ro. „Au un serviciu de felicitări foarte bine optimizat“, explică Orlando Nicoară. De altfel, site-urile de divertisment, felicitări, dating (sentimente. ro, ele.ro) au pierdut puţin. Trilulilu.ro, un fel de youtube românesc, a scăzut uşor, chiar dacă un astfel de site e preferat tot la serviciu. „În general, site-urile video sunt accesate şi pe baza filmuleţelor virale care circulă. Sunt clipuri funny primite pe mail. La birou se consumă astfel de videoclipuri“, explică Orlando Nicoară.
Categoria ştiri/media a înregistrat un minus. „Perioada de consum maxim a internetului - Primetime - este în timpul zilei, de la 8.00-9.00 până pe la 17.00-18.00, când lumea este la birou. Şi, practic, toată săptămâna a fost vacanţă. În cazul ziarelor on-line, scăderea poate fi explicată şi de faptul că au fost zile în care informaţiile nu au fost actualizate“, consideră Nicoară.