Aproximativ 56% dintre români şi 50% dintre unguri doresc să-şi cumpere o maşină nouă, în defavoarea uneia de ocazie, se arată într-un sondaj efectuat în statele membre UE din centrul şi estul Europei şi prezentat de agenţia de ştiri AFP.
Pe de altă parte, 66% dintre polonezi şi 61% dintre cehii chestionaţi au spus că ar opta pentru o maşină la mâna a doua.
Studiile arată că, în Europa Centrală şi de Est, oamenii cumpără din ce în ce mai multe maşini noi. În primul trimestru din 2008, în fostele ţări comuniste devenite membre ale Uniunii Europene numărul înmatriculă rilor de maşini noi a crescut cu 14% faţă de aceeaşi perioadă din 2007. Principalele motive care îi îndepărtează pe est-europeni de maşinile de ocazie sunt teama că acestea consumă mai mult combustibil şi că presupun costuri de întreţinere mai mari, scrie AFP. Asta, pe fondul creşterii preţurilor combustibililor şi al scăderii încrederii consumatorilor în propria putere de cumpărare, cauzată de teama generată de criza financiară mondială.
Situaţia este dificilă pentru dealerii de maşini de ocazie. AAA Auto, cel mai mare vânzător de maşini la mâna a doua din regiune, a înregistrat anul trecut pierderi semnificative.