Băneasa Shopping City este pregătit să-şi primească vizitatorii în 70% dintre cele 221 de spaţii comerciale. Restaurantele se vor inaugura după Sărbătorile Pascale.
Clienţii mallurilor au de astăzi o nouă destinaţie: Băneasa Shopping City, cel mai mare mall din România, care şi-a deschis porţile la ora 14.00. În centrul comercial au fost amenajate, deocamdată, doar trei sferturi dintre cele 221 de magazine, urmând ca restul, precum şi restaurantele şi majoritatea cafenelelor să fie inaugurate abia după Paşte. Odată cu Băneasa Shopping City intră pe piaţa românească o mulţime de branduri noi de fashion, produse cosmetice şi obiecte decorative, precum Peek&Cloppenburg, cu Armani Collezioni, Hugo Boss, Ralph Lauren şi altele. În acest weekend, o parte dintre magazine le vor oferi clienţilor reduceri la anumite produse.
Shopping lângă şantier În timp ce vizitatorii vor face primii paşi către magazinele pregă tite pentru cumpărători, echipe întregi de muncitori îşi vor continua activitatea în spatele cortinelor. Multe puncte de vânzare sunt încă adevărate şantiere. „Am finalizat circa 70% din centrul comercial, aproape toate magazinele de la parter şi jumătate din cele de la primul etaj“, a afirmat Ali Ergun Ergen, administrator şi retail development manager al Băneasa Developments. Potrivit acestuia, principala problemă a constituit-o lipsa forţei de muncă. „Şi chiriaşii noştri au avut de suferit din această cauză, pentru că nu aveau cu cine să-şi amenajeze spaţiile“, a explicat Ali Ergun Ergen. Finisările se vor termina după Sărbători. În vară însă vor începe lucrările la a doua etapă a construcţiei mallului, respectiv cea a centrului de divertisment. Acesta va fi gata abia în prima jumătate a lui 2010.
Doar 15 firme autohtone Băneasa Shopping City este cel mai mare mall din România, având o suprafaţă închiriabilă de 85.000 de metri pătraţi şi 221 de spaţii comerciale, food şi restaurante. Peste 50% dintre brandurile din cadrul noului centru se află pentru prima dată pe piaţa românească. Reprezentanţii Băneasa Development spun că cel mai greu a fost atragerea principalelor ancore. „Am petrecut mult timp la negocieri cu Peek&Cloppenburg şi cu Douglas, un jucător cu greutate pe piaţa internaţională de cosmetice. După ce i-am avut pe ei pe listă, totul a mers mult mai uşor“, a afirmat managerul de retail din Băneasa. Cererile din partea companiilor internaţionale au ridicat competiţia la cote prea înalte pentru brandurile autohtone, motiv pentru care în mall se află doar 15 magazine româneşti. Cele mai multe branduri au venit din vestul Europei prin franciză, dar sunt şi companii care au prospectat deja piaţa prin intermediul francizorilor şi au decis să preia afacerea. Un exemplu este firma spaniolă Inditex, care va manageria direct brandul său Zara în ţara noastră. HAINE. Cea mai mare suprafaţă - 4.000 de metri pătraţi, distribuită pe două niveluri - este ocupată de Peek&Cloppenburg. Liderul pe piaţa germană aduce la Bucureşti o colecţie de peste 200 de branduri internaţionale, printre care Armani Collezioni, Hugo Boss, Polo, Ralph Lauren, Calvin Klein Jeans, Vogue şi Burberry. O altă ancoră importantă este Solmar, care aduce în Băneasa 12 magazine. În afară de brandurile care deja reprezintă compania, precum Promod, Castro, Jennyfer, Mango, Parfois, Plus IT şi +IT, firma a mai semnat parteneriate cu grupul Max Mara - pentru mărcile Max Mara Weekend, Marina Rinaldi, Max&CO - şi cu grupul Mosaic Fashion, pentru brandurile Oasis şi Karen Millen. Un loc important este ocupat şi de Inditex, mare retailer de fashion din lume, care, pe lângă Zara, va aduce alte şase mărci: Pull and Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho şi Zara Home. Azadea Group este prezentă cu trei branduri de îmbrăcăminte - Oviesse, Salsa Jeans şi Xanaka.
ÎNCĂLŢĂMINTE. Mallul din Băneasa va avea, în total, 12 mărci de încălţăminte, patru dintre acestea noi pe piaţa românească - Andre, Humanic, Minelli şi Dexim. Alături de acestea, vizitatorii vor găsi alte branduri deja cunoscute, precum Nexus, Nexus Class, Office Shoes, Enzo Bertini, Elleganza, Baldinini, Il Passo, Aldo, Nine West şi Musette. ACCESORII. Eşarfe, poşete, brăţări şi coliere pentru toate gusturile - zece branduri de accesorii le vor îmbia pe vizitatoarele noului centru comercial. Printre acestea merită menţionate nousositele Mandarina Duck, Colours&Beauty, Bags&More şi Assortie, alături de branduri deja prezente pe piaţă, precum Parfois, IT Accessories, La Pink şi Sun Glass Hut. COSMETICE. Cel mai greu jucător este Douglas, compania germană proaspăt-sosită, care se va alătura deja consacratelor mărci The Body Shop, Sabon, Sephora şi Beautik. BIJUTERII. So Chic, ZEN şi GOLDAS îşi deschid porţile astăzi. Alături de ele vor fi branduri bine-cunoscute, ca: Cellini, Swarovski, Micri Gold Bijuterii, Jwava, Adorri, Kultho, Altinbas, Carlo Montini, Folli Follie, Reaction şi Oxette, care au ales să coexiste sub acelaşi acoperiş. WEEKEND CU SURPRIZE La mall se dansează step În primul sfârşit de săptămână, mallul din Băneasa se transformă în „oraşul surprizelor“. Acesta îşi va întâmpina clienţii cu miniconcerte de acordeon, vioară, flaut şi chitară. Nu vor lipsi nici reprezentaţii ale unor acrobaţi şi jongleri recunoscuţi, precum şi spectacole de break dance, face şi life painting, dessign grafic şi caricatură. „Şi copiii se vor bucura de inaugurarea Băneasa Shopping City, pentru că iepuraşul vine cu multe cadouri şi activităţi de distracţie special dedicate lor“, a declarat Loredana Croicia, retrail communication& promotion manager Băneasa Developments. Piesa de rezistenţă va fi însă spectacolul oferit de dansatorii de step din trupa Jeerk, din Suedia, care s-a bucurat de succes în numeroase oraşe europene.
FOOD-COURT PE TREI NIVELURI Aripa de sud, destinată mâncărurilor Fast-food şi restaurante, de sus până jos - aria destinată gastronomiei se întinde pe trei etaje din aripa de sud a complexului. La parter se află nu mai puţin de opt fast-fooduri, printre care Burger King şi Nordsee, care-şi fac astăzi intrarea pe piaţa locală. Vizitatorii vor mai găsi Pizza Hut, McDonald’s, KFC, Buongiorno, Bubbles-Saveur şi El Unico, deja prezente în România. Primul etaj este dedicat restaurantelor. Aici se vor afla şase unităţi cu terasă, care vor oferi specialităţi argentiniene, chinezeşti, italiene, americane şi delicatese din peşte şi fructe de mare. Ultimul nivel va fi dedicat zonei de club şi lounge&spa. În viitor, Băneasa Shopping City va promova un nou concept pe piaţa autohtonă, care va funcţiona ca restaurant până la o anumită oră şi îşi va schimba destinaţia ulterior, prin modificarea mobilierului, într-un club cu atmosferă specială.
NOUTATE. Douglas va oferi clienţilor din Băneasa parfumuri şi cosmetice