Românii gustă ceaiul cu gheaţă

Românii gustă ceaiul cu gheaţă

Ice tea-ul are cea mai dinamică evoluţie dintre băuturile răcoritoare.

Românii au băut anul trecut 60 de milioane de litri de ice tea (ceai preparat), pe fondul schimbării stilului de viaţă într-unul mai activ şi mult mai sănătos, dar şi pentru că temperaturile au fost mai ridicate decât în alţi ani. Ice tea-ul a fost „vedeta“ anului trecut. Dintre băuturile răcoritoare, ceaiul preparat a înregistrat cea mai rapidă creştere - de 30%, după cum estimează Dragoş Militaru, market managerul Coca- Cola România, care îmbuteliază marca Nestea. Şi mai este loc de creştere în acelaşi ritm pentru încă patru ani, întrucât ceaiul preparat nu reprezintă decât 2% din volumele realizate pe piaţa băuturilor răcoritoare.

În categoria băuturilor alcoolice, vedeta anului trecut a fost berea. Vânzările de bere au crescut cu peste 20%, potrivit producătorilor. Bem mai mult „Românii nu au renunţat la o băutură pentru a trece pe ice tea. Pur şi simplu îşi permit să bea mai mult şi şi-au dat seama că băutura aceasta se potriveşte stilului lor de viaţă“, ne-a explicat Dragoş Militaru. Categoria băuturilor răcoritoare a crescut anul trecut cu 9,8% în volum şi cu aproape 22% în valoare, potrivit unui studiu al companiei de cercetare MEMRB. Bem anual circa trei miliarde de litri de băuturi răcoritoare, în valoare de aproape patru miliarde de euro.   Cu un preţ mediu de 4,16 lei pe litru, vânzările de ice tea pe piaţa autohtonă s-au ridicat anul trecut la 250 de milioane de lei (adică 70 de milioane de euro), potrivit datelor citate de Coca-Cola România. Lămâie şi piersică, arome clasice

Potrivit reprezentantului Coca-Cola, cele mai bine vândute arome în ceaiurile preparate sunt cele de lămâie şi piersică. „Această preferinţă nu este caracteristică doar pentru România. Aproape toată Europa bea ice tea cu aceste arome“, explică el. Coca-Cola România a lansat până acum, sub marca Nestea, ice tea cu arome de lămâie şi piersică, precum şi fructe de pădure şi ceai verde. Compania a păstrat aroma de piersică şi pentru gama Vita’o.

Principalul competitor al Nestea pe piaţa locală, marca Lipton Ice Tea (marcă a Unilever, îmbuteliată de QAB - Pepsi România), a lansat în România ceai preparat cu arome de lămâie, piersică şi red tea, o combinaţie între arome de ceai african şi brazilian. Supermarketurile îşi fac ceaiul Ceilalţi producători de ice tea de pe piaţa românească - Romaqua (cu marca Giusto Ice Tea), Tymbark Ice Tea sau Ice Tea Pfanner sunt mai puţin inovatoare şi vând arome clasice - de lămâie sau piersică.

„Competitori foarte puternici sunt şi mărcile proprii ale hipermarketurilor“, a spus Militaru. Potrivit acestuia, studiile arată că Nestea ocupă primul loc în piaţa de ice tea, însă managerul nu a precizat cota de piaţă înregistrată de marcă. Coca-Cola creşte pe ice tea Nestea reprezintă 35% din volumele comercializate de Coca- Cola România pe segmentul de băuturi necarbonatate şi peste 3% din totalul băuturilor (alcoolice şi non-alcoolice - carbonatate şi necarbonatate).

Marca Nestea aparţine grupului Nestle, iar băutura comercializată în România este produsă în Ungaria de grupul Coca-Cola. „România este o piaţă importantă pentru grup. Aici producem Nestea la sticlă. Dar nu putem spune dacă vom muta sau nu producţia de ice tea în România“, a explicat Dragoş Militaru.

Ne puteți urmări și pe Google News