Autoturismul francez de clasă medie, lansat luna aceasta în Europa, o rupe definitiv cu imaginea desuetă şi aspiraţiile modeste, aruncând „greilor“ mănuşa.
Mai rar se poate constata o atât de mare diferenţă între două generaţii consecutive ale aceluiaşi model, ca în cazul lui Citroën C5. Noul autoturism francez de clasă medie, lansat luna aceasta în Europa, o rupe definitiv cu imaginea desuetă şi aspiraţiile modeste, provocâdu-i pe „greii“ segmentului: Audi, Mercedes şi BMW. Poziţionarea lui C5 alături de A4, Clasa C şi Seria 3, dar, mai ales, foamea de succes, au determinat Citroën să renunţe la abordarea tradiţională, fantezistă, în favoarea uneia mult mai pragmatice, teutone. Şapte motoare. Designerii au oferit maşinii un aer aproape nemţesc. Materialele folosite la interior şi felul în care au fost asamblate completează imaginea serioasă. Gama de motorizări este copioasă, cu trei unităţi pe benzină şi patru pe motorină. Mai mult, pentru prima oară în acest segment, sunt disponibile două suspensii, una clasică, de oţel, alta hidraulică - un element specific Citroën.
Dacă în fotografii C5 arată incredibil de bine, în realitate, marele Citroën este încă şi mai impresionant. Lung (record în segment), lat, bine proporţionat, cu tuşe spectaculoase (cum ar fi luneta concavă) şi jante frumoase de mari dimensiuni, sedanul cu săgeata dublă integrată elegant în grila faţă te invită să zăboveşti cu privirea asupra lui. Test la Lisabona. Am condus, în urmă cu două săptămâni, noul C5, la Lisabona. Cele două motoare diesel încercate, 2.0 HDi - 138 CP şi 3.0 HDi - 204 CP, s-au dovedit rafinate, viguroase şi puţin gurmande. Ţinuta de drum, indiferent de configuraţia suspensiei, a fost mulţumitoare, cu un plus pentru comportamentul pe autostradă, unde maşina s-a lipit de drum şi a „mâncat“ kilometri cu o lejeritate absolută şi într-o silenţiozitate aproape ireală.
Interiorul te lasă interzis. Scaunele din faţă ar putea primi fără probleme un campion de sumo. Pe de altă parte, puzderia de butoane de pe bord l-ar putea pune în încurcătură şi pe un academician. Citroën se laudă cu celebrul său volan cu butuc fix, care oferă comenzi pentru sistemele de la bord, însă şi acolo sunt prea multe taste. Spaţiile de depozitare sunt pe sponci şi aproape inutile. Chiar şi aşa, concluzia nu poate fi decât una: acesta e cel mai reuşit Citroën de multă vreme încoace. Unul care poate fi admirat de la distanţă sau plăcut de la volan. Noul Citroën C5 va fi pus în vânzare în România în a doua jumătate a anului. Preţurile nu au fost încă anunţate oficial.