În trei ani de zile Bucureştiul va avea o centură ocolitoare pe profil de autostradă, a anunţat astăzi ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Potrivit acestuia, Guvernul a aprobat deja indicatorii tehnici şi economici pentru acest proiect.
Orban a ţinut să precizeze că de această dată nu este vorba despre un proiect de lărgire a actualei centuri ocolitoare, ci de construcţia unei centuri noi. "Este vorba nu de proiectul de lărgire la patru benzi a centurii actuale, ci de proiectul de construcţie a centurii mari a Bucureştiului, a centurii pe profil de autostradă", a spus acesta.
Construirea centurii ocolitoare are ca scop principal descongestionarea traficului din Bucureşti. "Are ca obiectiv scoaterea traficului de tranzit din Bucureşti şi realizarea tuturor legăturilor între axele care ies din Bucureşti şi intersecţia cu viitoarea autostradă. Practic reprezintă un proiect care poate ar fi trebuit să demareze cu mult timp în urmă, dar este bine că va demara în cursul acestui an", a subliniat ministrul.
Potrivit lui Orban, noua centură a Bucureştiului va fi realizată printr-un contract de concesiune, după acealşi model după care se va realiza şi tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov.
"Săptămâna viitoare se va semna contractul cu consorţiul care va asigura consultanţa financiară, juridică şi tehnică. Contractul cu firma care realizează exproprierea este realizat, iar operaţiunile premergătoare au demarat", a mai spus acesta.
În plus, a mai spus Orban, ultima rectificare bugetară a prevăzut un buget de 8 milioane de euro pentru construirea acestei centuri. Lucrările, a spus oficialul, ar urma să înceapă cu tronsonul de nord, dintre A1 şi Autostrada Soarelui.
(14:35)