Un bilet va costa 1,3 lei, iar ca noutate se introduc abonamentele nenominale, generale sau valabile pe una-doua linii.
Pe motiv ca beneficiem de cele mai moderne mijloace de transport in comun, de nivel european, dar platim cele mai mici preturi din tara, consilierii municipali au decis ieri sa ne majoreze pretul calatoriilor cu tramvaiele, autobuzele si troleibuzele. Consilierii liberali nu au fost de acord cu aceasta hotarare, pe motiv ca autobuzele primariei sunt prea aglomerate ca sa fie europene, dar decizia a fost luata numai cu votul consilierilor PD si PLD.
Atac la blatisti
Conform noilor tarife, vom plati 1,3 lei pentru o calatorie, in loc de 1,1. Abonamentele nominale pe o linie vor costa 30 de lei fata de 25, cele pe doua linii - 35 de lei fata de 30, iar cele pe toate liniile 50 de lei fata de 40 de lei. Tot 50 de lei va costa si amenda pentru cei prinsi fara bilet. Ca o noutate, la sugestia calatorilor deranjati de faptul ca li se cereau CNP-ul si alte date persoale cand isi cumparau un abonament, regia de transport a introdus abonamentele lunare nenominale, care vor costa 40 de lei pe o linie, 50 de lei pe doua linii si 80 de lei pe toate liniile.
Data exacta a intrarii in vigoare a noilor tarife a fost, ieri, o necunoscuta. „Vor intra de la 1 februarie, ce sa dureze atat, ca doar se vorbeste de cateva luni despre aceasta majorare”, a transat situatia primarul Adriean Videanu.
Vara - sauna, iarna ploua
Ultima mare achizitie a RATB, in 2007, au fost cele 500 de autobuze Mercedes, a 200.000 de euro bucata. Elegantele autobuze au fost o dezamagire pentru bucuresteni deoarece niciunul nu fusese dotat cu aer conditionat sau ferestre rabatabile, iar asta-vara se transformau in adevarate saune pe roti.
Defectele masinilor se mai arata si acum, cand se topeste zapada de pe acoperisuri si ploua peste calatori. Informati despre acest gen de incidente, oficialii regiei s-au aratat surprinsi, ca si cei de la primarie. „Aoleu, sa nu scrieti asta pana cand nu verificam, poate a fost un accident!”, a exclamat ieri Gheorghe Udriste, seful Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei din Primaria Capitalei. „Este prima data cand auzim asa ceva, ati retinut cumva numarul autobuzului?”, a intrebat si Mihai Vladarau, purtatorul de cuvant al RATB.
„Incidentul” se repeta zilnic pe linia 385, de cand temperaturile exterioare dezgheata zapada din oras, iar picaturile curg din tavan, printre placi, de parca ar fi gaurit. Anul acesta, primaria a mai platit inca 500 de autobuze pe care le asteapta de la aceeasi firma.