Ofertele de vara la low cost

Companiile aeriene low cost care opereaza in Romania se repozitioneaza pe piata, anuntand noi destinatii si preturi de numai cativa euro la biletele pentru cursele estivale.

Operatorii aerieni low cost se vor bate si in aceasta vara in oferte cat mai avantajoase pe destinatii europene din ce in ce mai frecventate de romani. Unele companii, precum Blue Air, au anuntat deja ca vor pune spre vanzare mii de bilete la preturi ce depasesc cu cativa euro taxele de aeroport, in timp ce altele, precum nou-intratul pe piata - Ryanair, testeaza terenul pentru a-si alege si alte destinatii profitabile.

Estimarile analistilor din piata arata ca numarul pasagerilor care vor alege anul acesta sa calatoreasca cu avionul, in special apeland la serviciile companiilor low cost, va creste cu mai bine de 30% fata de cel inregistrat in 2007.

Anul trecut, liniile aeriene low cost au acoperit aproape 30% din intreaga piata a transportului aerian si au vandut in total bilete de peste 150 milioane de euro.

Ofertele pentru la vara se vor ascuti si mai mult in perioada urmatoare, mai ales ca in 2007-2008 si-au anuntat intrarea pe piata cele mai mari companii europene care ofera bilete la preturi mici: Ryanair si easyJet.

Pentru anul acesta, planurile companiilor sunt si mai promitatoare. Ryanair vrea ca, in primul an de operare pe piata romaneasca, sa ajunga la 80.000 de pasageri transportati, in timp ce Wizz Air vrea sa-si dubleze performantele in 2008. Principalul jucator de pe aceasta piata, Blue Air, sustine ca va transporta peste 1,15 milioane de pasageri.

Curse noi pentru la vara

Odata cu intrarea pe piata a operatorilor mari, companiile incearca sa se repozitioneze si anunta destinatii noi. Wizz Air va introduce de la sfarsitul lui februarie curse cu plecare de la Bucuresti spre Cluj-Napoca, Bruxelles, Charleroi si Milano-Bergamo.

Blue Air a anuntat in urma cu cateva zile ca va lansa, din 31 martie, o cursa regulata catre Berlin, iar gigantul Ryanair se gandeste sa se extinda din vara, dupa ce in aprilie va da drumul la cursele Constanta - Pisa si Arad - Milano-Bergamo. Si Germanwing, divizia low cost a operatorului Lufthansa, a anuntat ca va extinde destinatiile catre Germania.

La nivel european, marile companii low cost au transportat in 2007 peste 120 de milioane de pasageri, cu 205 mai mult decat in 2006, potrivit datelor Asociatiei Europene a Operatorilor Low Cost.

MAI IEFTIN CA NICIODATA

Batalia cea mare se da pe tarifele biletelor

Preturile biletelor vor fi mai mici in vara aceasta fata de cele practicate pana acum, spun analistii din piata. Odata cu intrarea unor jucatori mari precum Ryanair si easyJet, care au adus cu ei si bilete la tarife foarte mici, aproape toti operatorii de pe piata au coborat preturile. Blue Air a dezvaluit ca destinatii precum Londra sau Bruxelles sunt disponibile pentru la vara cu doar 1 euro plus taxele de aeroport.

In acelasi timp, Ryanair a anuntat ca va lansa preturi promotionale de 12,99 euro, incluzand taxe, pentru o calatorie Arad - Milano -Bergamo si 17,99 pentru Constanta - Pisa. Cei care s-au hotarat deja unde vor merge vara aceasta isi pot rezerva inca de pe acum bilete la Wizz Air pentru 30-40 de euro dus-intors.

Rivalii Ryanair, easyJet, au facut publice deja reducerile de primavara:  aproximativ 25%. Oficialii companiei ne-au declarat ca au de gand sa ofere reduceri similare si pentru lunile iunie-august. 

Oferte, daca rezervam din timp

Locurile la preturi de 20-30 de euro nu sunt insa nelimitate. Companiile aeriene recunosc ca cele mai aglomerate curse sunt cele din iunie-august, tocmai de aceea rezervarile trebuie facute cu cateva luni inainte. In plus, in cazul biletelor cumparate cu cateva saptamani sau zile inainte de cursa sunt foarte putine sanse ca pasagerul sa mai beneficieze de reduceri de pret. Un bilet al carui pret incepe de la 15-20 de euro, poate ajunge la 150-200 de euro, in functie de politica companiei.

Tomasz Kulakowski, directorul de vanzari al Ryanair in Europa Centrala, sustine ca incearca sa vanda aproximativ 70% din bilete la preturi de pana in 30 de euro, iar tariful maxim al unui bilet poate ajunge la 150 de euro. In cazul altor companii, biletele la preturi foarte mici se cumpara inca din prima zi dupa anuntarea ofertei.

In plus, la rezervarea unui bilet pentru o cursa low cost, clientul nu primeste si numarul locului. Pentru a avea intaietate la alegerea acestuia, la urcare in avion trebuie sa plateasca o taxa de 2-5 euro, in functie de companie. O cheltuiala de alti 6-15 euro ar putea veni si in cazul in care bagajele pasagerului sunt ceva mai numeroase. Unele companii percep o taxa de 3 euro pentru fiecare bagaj inregistrat.

PROGRAM

Curse pline toata vara Cele mai profitabile luni pentru companiile aeriene sunt de obicei cele de vara si cateva zile din preajma Sarbatorilor de Iarna. Companii precum easyJet, Wizz Air sau Blue Air au avut anul trecut un grad de ocupare de peste 90%, potrivit datelor companiilor. Si in cazul operatorilor clasici, perioada de vara este cea mai profitabila.

Datele Asociatiei Companiilor Aeriene Europene arata ca, in iulie, s-a inregistrat un factor de ocupare de peste 82%. In perioada vacantei, si companiile clasice incep sa mai reduca din preturi. Acestea nu pot ajunge la nivelul celor practicate de operatorii low cost din cauza taxelor de aeroport platite de companiile de linie pentru a putea ateriza pe aeroporturile principale ale capitalelor europene.

Ne puteți urmări și pe Google News