Realitatea TV domină ziua, Antena 3 - seara târziu
- Adam Popescu
- 14 februarie 2008, 02:00
În clasamentul general, Realitatea conduce la audienţe: 123.000 la 81.000 de telespectatori. Între 22.00 şi 0.00 se impune Antena 3.
Posturile de ştiri au fost vedetele începutului de an, astfel că Realitatea TV şi Antena 3 au crescut considerabil faţă de anul trecut, având audienţe aproape duble. Realitatea TV a urcat, în clasamentul general pentru zilele săptămânii, pe locul 4, iar Antena 3 s-a plasat pe poziţia a opta.
Analiza pe intervale orare şi emisiuni arată momente în care cele două canale se luptă strâns pentru telespectatori. Astfel, seara, Realitatea TV învinge Antena 3 pe patru intervale orare (printre care „Realitatea zilei“ cu Răzvan Dumitrescu şi orele de ştiri), în timp ce Antena 3 îşi adjudecă zona 22.00-24.00, cu emisiunile prezentate de Mihai Gâdea („Sinteza zilei“) şi de Mircea Badea („În gura presei“).
Al treilea canal de ştiri de pe piaţă, N24, deţinut de grupul fraţilor Micula, este mult în urma celor doi jucători consacraţi. Cu audienţe ce se învârt în jurul valorii de aproximativ 20.000 de telespectatori, N24 nu urcă mai mult de locul 20 în clasamentul posturilor de televiziune. Bară la bară după-amiază Consumul de ştiri diferă pe parcursul zilei. Analiza EVZ a luat în calcul mediul urban în perioada 7 ianuarie-6 februarie în zilele săptămânii. Sâmbăta şi duminica, programul posturilor de ştiri este diferit, ca de altfel şi consumul de televiziune. În timpul săptămânii, audienţa medie a Realitatea TV este de 123.000 de telespectatori, ceea ce plasează postul pe poziţia a patra. Antena 3 este urmărită, în medie în timpul săptă- mânii, de 81.000 de telespectatori (locul opt).
Intervalele orare arată deosebiri interesante. Dimineaţa, între orele 6.00 şi 12.00, Realitatea TV se plasează, în cursul săptămânii (99.000 de telespectatori), pe locul trei, după Pro TV şi Antena 1. Între aceleaşi ore, cu 58.000 de telespectatori, Antena 3 urcă pe poziţia a şaptea. N24 este „spectator“, cei 13.000 de telespectatori de dimineaţă aruncând canalul pe locul 21.
Antena 3 se apropie de Realitatea TV între orele 12.00 şi 18.00. În acest interval, Realitatea este pe poziţia a patra (165.000 de telespectatori), iar Antena 3 - pe locul imediat următor (102.000). N24 urcă un loc, pe 20, graţie celor 23.000 de persoane atrase. Război de seară Interval de maximă audienţă pentru posturile de televiziune în general, seara aduce cele mai bune rezultate şi pentru canalele de ştiri. Media între orele 18.00 şi 24.00 arată, în cursul săptămânii, 196.000 de telespectatori pentru Realitatea TV (locul 5) şi 144.000 pentru Antena 3 (locul 7).
Chiar dacă are cel mai bun rezultat din zi (24.000 de telespectatori), N24 urmăreşte bătălia actorilor importanţi din zona ştirilor de pe locul 28! Interesantă este însă lupta pe ore. Între orele 18.00 şi 19.00, jurnalul prezentat de Melania Medeleanu pe Realitatea TV depăşeşte cu 70.000 de telespectatori ştirile Antenei 3. Ora următoare, avansul se măreşte. Emisiunea „BizBazar“, prezentată de Moise Guran pe Antena 3, rămâne cu 140.000 de telespectatori în urmă, cea mai mare diferenţă dintre cele două posturi.
Diferenţa se micşorează însă în orele următoare, iar la ora 22.00, raportul de forţe se inversează. Mihai Gâdea, cu „Sinteza zilei“, îl depăşeşte pe Robert Turcescu, cu „100%“, la distanţă de 40.000 de telespectatori. Antena 3 îşi menţine avansul şi în ora următoare
„În gura presei“, emisiunea prezentată de Mircea Badea, a depăşit, în intervalul analizat, programele de la Realitatea TV. De altfel, „Sinteza zilei“ este emisiunea de la Antena 3 cu cel mai mare rating, urmate de „Ştirea zilei“ (Gabriela Vrânceanu Firea) şi „În gura presei“. De cealaltă parte, „campioanele“ Realităţ ii sunt programele „Tănase şi Dinescu“ şi „Realitatea zilei“.
PRECIZARE În materialul „«Inimă de ţigan» a bătut cu spor pentru Acasă TV“, publicat luni, 11 februarie, se spunea că Acasă TV a devansat postul de televiziune Antena 1, trecând pe locul doi în clasamentul audienţelor. Precizăm că analiza se referea numai la perioada de luni până vineri şi nu cuprindea şi situaţia din weekend.
Astfel, datele respective (Pro TV - 331.000 telespectatori, Acasă TV - 206.000, Antena 1 - 193.000) nu sunt valabile pentru întreaga săptămână, ci reprezintă media doar pentru intervalul luni-vineri. În clasamentul 7 ianuarie-6 februarie pentru toată săptămâna, media de audienţă arată că Antena 1 (cu aproximativ 210.000 de telespectatori) se plasează pe locul doi, după Pro TV, dar înainte de Acasă TV (194.000).