Judeţul Constanţa este pe locul al patrulea în ţară după numărul de morţi în accidente rutiere.
Judeţul Constanţa are cel puţin şapte „puncte negre“ pe şoselele naţionale. Aşa le-au denumit poliţiştii de la Serviciul Poliţiei Rutiere pentru că, în acele zone, s-au produs anul trecut aproape 300 de accidente rutiere grave, soldate cu peste o sută de morţi. Cele mai multe accidente se produc vara, când, deşi e plin de radare, şoferii veniţi la distracţie apasă pedala de acceleraţie la maximum. Alte cauze: conducerea imprudentă, nerespectarea regulilor de depăşire şi indisciplina pietonală, spune subcomisarul Tudorel Dogaru, şeful Biroului Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere (SPR) Constanţa. Drumul Naţional 39 Constanţa-Mangalia Punctele negre de pe şoselele constănţene sunt remarcate imediat de şoferi după numeroasele cruci sau troiţe amplasate de-a lungul anilor.
23 AUGUST. Cel mai periculos loc este curba care urmează după localitatea 23 August, către sudul litoralului. Curba începe lin, după o porţiune dreaptă, apoi se închide brusc. Deşi este semnalizată, e o adevărată capcană a morţii. În doar două accidente care au avut loc aici anul trecut, în lunile august şi septembrie, şi-au pierdut viaţa şapte tineri, studenţi şi elevi. De vină au fost viteza neadaptată condiţiilor de trafic, oboseala după chef şi neatenţia la volan. LAZU. La ieşirea din Constanţa, către Agigea, şoseaua din dreptul localităţii Lazu este denumită „şoseaua morţii“. Deşi, în ultimii ani, autorităţile au montat pe mijlocul drumului un separator de sens, aproape zilnic au loc accidente, deoarece maşinile circulă cu mare viteză. Anul trecut, o elevă a fost lovită în plin de o maşină care circula cu peste 100 km/oră, trupul fetei fiind apoi strivit de un alt autoturism care nu a mai putut frâna. Alte patru persoane au ajuns cu răni grave la spital după ce şoferul a încercat să evite un cal.
Drumul Naţional 22 c Constanţa-Cernavodă Prima capcană a acestui drum este porţiunea de drum a DN 3 care începe de la ieşirea din Constanţa şi se termină la Valul lui Traian. VALU LUI TRAIAN. La ieşirea din oraş, şoseaua se lăţeşte pe patru benzi şi începe nebunia vitezei. Nebunie care îi cuprinde şi pe cei care vin spre Constanţa şi se grăbesc să ajungă mai repede în oraş. Aici au loc accidente aproape zilnic. Cel mai „spectaculos“ din ultima vreme a avut loc în luna decembrie a anului trecut, când aproape 40 de maşini au fost implicate într-o uriaşă tamponare în lanţ. Şoseaua este atât de periculoasă şi se circulă cu viteze atât de mari încât, vara trecută, un copac bătrân, putrezit, s-a prăbuşit pe şosea din cauza trepidaţiilor. Trei turişti au murit pentru că maşina cu care se întorceau din concediu a fost strivită de copac. MIRCEA VODĂ. Dincolo de Medgidia, spre Satu Nou şi Mircea Vodă, e prăpăd. Este şoseaua care se varsă dinspre Autostrada Soarelui şi, mai ales noaptea, se petrec accidente cumplite. Au fost zeci de pietoni spulberaţi de TIR-uri care nici nu i-au observat sau coliziuni frontale între maşini, pe fondul depăşirilor fără asigurare prealabilă. Vara trecută, trei membri ai unei familii din Medgidia au murit pe loc după ce au fost izbiţi de un şofer care făcea slalom printre maşini. Coloanele de TIR-uri care circulă noaptea se blochează ore întregi pe această rută. Drumul Naţional 2 A Constanţa-Hârşova O altă şosea periculoasă este cea care leagă Constanţa de Hârşova, DN 2A. Pericolele încep încă de la ieşirea din Constanţa: scăpaţi din oraş, şoferii apasă accelaraţia la maximum şi gonesc nebuneşte, deşi există panouri uriaşe care îi avertizează că „viaţa e mai presus de orice“. PALAZU. Cele mai multe accidente pe prima porţiune a DN 2A au loc la intersecţia dintre strada care vine dinspre cartierul mărginaş Palazu Mare spre drumul naţional. Numeroşi pietoni sunt omorâţi pentru că trec strada fără să se asigure şi sunt luaţi în plin de maşinile care circulă cu viteză. Dar cad victime vitezei deopotrivă şoferi sau pasageri ai maşinilor. Anul trecut, doi poliţişti care circulau cu viteză s-au răsturnat într-un şanţ după ce maşina lor a derapat din cauza poleiului. Iar o ambulanţă care transporta un pacient la Tulcea s-a făcut praf pe aceeaşi şosea când o maşină i-a frânat în faţă.
NICOLAE BĂLCESCU. Al doilea punct negru de pe DN 2A este la ieşirea din localitatea Nicolae Bălcescu. Aici, şoseaua intră brusc într-o curbă periculoasă, unde cad victime cei care nu reduc corespunzător viteza. În august, anul trecut, doi oameni de afaceri au murit pe loc după ce maşina cu care circulau a intrat într-un copac. În apropierea aceluiaşi loc, o persoană a murit şi alte şase au fost grav rănite după ce remorca în care erau transportaţi la câmp s-a răsturnat într-un şanţ. CRUCEA. Al treilea loc al morţii este la curba aflată dinaintea intrării in comuna Crucea. Cele mai multe autovehicule tamponate aici sunt TIR-urile care nu adaptează viteza la condiţiile de drum. REACŢII Un articol din EVZ a devenit buletin informativ pentru jandarmi Articolul publicat de EVZ marţi, 12 februarie, referitor la DN 7 - şoseaua însângerată din Ardeal, a devenit „buletin informativ intern“ în cadrul Inspectoratului de Jandarmi Hunedoara, după cum ne-a declarat comandantul instituţiei, generalul de brigadă Viorel Sălan. „Am găsit articolul extrem de util şi bine documentat. Imediat după ce l-am văzut, am dispus transmiterea lui la toate unităţile de jandarmi din subordine, astfel încât toţi membrii efectivelor noastre, aproape 500 de oameni, să aibă cunoştinţă pe ce zone să-şi sporească atenţia. Şi eu circul cu maşina pe DN 7 destul de des şi, cel puţin o dată pe săptămână, văd cu ochii mei o situaţie extrem de periculoasă care apare în trafic“, ne-a declarat Sălan. Generalul mai spune că şi el a ridicat problema traficului extrem de periculos de pe DN 7 în cadrul forurilor superioare ale Jandarmeriei Române, considerând că principalul pericol pleacă de la simplul fapt că drumul trece prin localităţi şi nu pe lângă, aşa cum ar fi normal. (Ciprian Iancu)