Sperietură la Eurovision

Sperietură la Eurovision

Daniela Nane era cât pe ce să leşine în timpul primei semifinale Eurovision, pe care a prezentat-o. Actriţa crede că de vină e oboseala acumulată în timpul programului încărcat din ultima perioadă.

Daniela Nane are parte de o perioadă foarte încărcată, profesional vorbind. Însă acest lucru nu pare să o deranjeze, ba dimpotrivă, deşi aglomerarea de proiecte şi timpul limitat îi mai creează probleme, cum a fost momentul mai puţin plăcut din timpul primei finale Eurovision, pe care a prezentato alături de Iulian Vrabete, basistul trupei Holograf.

Ameţeală în spatele scenei

Daniela era cât pe ce să leşine în timpul primei semifinale a competiţiei. Şi-a revenit destul de rapid încât să se întoarcă în faţa publicului şi să îşi ducă treaba la bun sfârşit, alături de coprezentatorul ei.

„Sâmbătă am fost foarte obosită, am filmat toată săptămâna de dimineaţa devreme, serile au fost ocupate cu spectacolele de la teatru, nu am avut timp să-mi refac forţele. Mi s-a făcut rău în pauza în care a cântat Holograf, mă bucur că nu am leşinat la cât de rău mi-a fost. Mi s-a făcut o injecţie, cocktail de calciu şi vitamine, mi-au luat tensiunea, aveam tahicardie, scăzuse glicemia...“ povesteşte actriţa despre neplăcuta experienţă.

Filmările care i-au ocupat săptămâna foarte încărcată de dinainte de prima semifinală Eurovision au fost pentru un viitor serial de televiziune, despre care Daniela nu ne-a putut oferi încă detalii.

Teatrul are prioritate

În afară de nou proiect de televiziune în care este implicată şi de următoarele două spectacole Eurovizion, a doua semifinală pe 16 februarie şi finala din 23 februarie, Daniela e prezentă constantă pe scena teatrului Bulandra cu trei piese : « Mamouret », « De pretore » şi « O scrisoare pierdută ». Ultima dintre aceastea, în regia lui Doru Ana, oferă o „Zoe“ surprinzătoare, care mai lasă din atributele masculine în favoarea unei dame cochete şi mai aproape de contemporaneitate.

„Despre un personaj ca acesta nu se vorbeşte, pentru că vorbeşte singur pentru sine. Totul e din textul lui Caragiale, n-a fost nimic schimbat de dragul schimbării, nu intrăm în polemici cu vreunul dintre marile spectacole din istoria teatrului românesc, ci dimpotrivă, cu tot respectul şi admiraţia oferim «citire» nouă, în cheie realistă, construind un personaj desprins parcă din realitatea lumii de azi.“

Ataşamentul actriţei pentru scenă se poate ghici şi din faptul că prezenţa ei, în calitate de prezentatoare, la finala Eurovision este condiţionată de spectacolele pe care le are în derulare la Bulandra.

„Pe 23 februarie, când are loc finala Eurovision, joc, aşa încât am vrut să renunţ, dar nu am mai apucat, pentru că deja se anunţase în presă. O să fiu la Eurovision şi sâmbătă, pe 16 februarie, iar pentru 23 vom mai vedea, că pentru mine teatrul are prioritate“, declară actriţa.

Codrin, în clasa I

Dincolo de agitaţia profesiei de actriţă, în viaţa Danielei se face prezentă şi agitaţia lui Codrin, fiul ei aflat acum în clasa I. „Codrin e «student la litere». A trecut de «t» şi urmează «d». Îi place mult la şcoală, ar face matematică şi 4 ore pe zi. O iubeşte pe învăţătoare şi s-a supărat pe profesoara de engleză că l-a certat ieri, când a dat un răspuns fără să fie întrebat. E foarte activ, nu stă locului o clipă şi prinde engleza din zbor“. Partea cu engleza e foarte convenabilă, în contextul în care e posibil ca într-un viitor îndepărtat Daniela şi iubitul ei, regizorul Andrei Zincă (nominalizat la Premiile Emmy pentru documentarul „Conversaţie în Vatican), să se mute în SUA, la Miami. „E o decizie pe care n-o iei într-o clipă, dacă eşti un om responsabil. Am decis să aşteptăm să înveţe Codrin să scrie aici, să-şi îmbunătăţească engleza şi pe urmă vom vedea“, spune Daniela.

Chiar dacă pare greu de ţintuit locului, Codrin a avut răbdarea să asiste la o parte din piesa „O scrisoare pierdută“, după cum ne povesteşte tânăra mămică. „În culise vine de mic, stătea în cabină, colora o carte sau se juca, dar o piesă întreagă n-a văzut. A stat cuminte la prima parte din «O scrisoare pierdută», dar la pauză a venit în cabină şi s-a jucat până la final. Acum mă bate la cap să-l iau să vadă şi partea a doua, dar se termină foarte târziu şi el trebuie să doarmă, că are şcoală a doua zi. A fost şi la repetiţii, ştie pe de rost o scenă cu cetăţeanul turmentat“, explică Daniela.

DANIELA PE MARILE ECRANE

Două premiere aşteptate

Daniela Nane aşteaptă anul acesta două premiere cinematografice, în care o veţi putea vedea. Este vorba despre filmul „Dragoste pierdută“, în regia lui Petre Năstase, şi „Dincolo de America“, producţie aşteptată pe marile ecrane încă de anul trecut şi în a cărei distribuţie se regăseşte şi Maria Dinulescu, interpreta Monicăi din „California Dreamin’ (Nesfârşit)“.

INTERVIU RAPID

Prezenţa Danielei pe scena finalei Eurovision din 23 februarie, în calitate de prezentatoare, este condiţionată de spectacolele de la Bulandra.

EVZ TV: Cum s-a decis ca tu să prezinţi şi finala Eurovision? Daniela: Eram la filmări când mi s-a făcut propunerea. Am zis „înprincipiu, da, dar să văd programul de spectacole de la teatru“. Pe 23 februarie (când are loc finala Eurovision) joc, aşa încât am vrut să renunţ. Nu am mai apucat însă, pentru că deja se anunţase în presă. O să fiu la Eurovision şi sâmbătă, pe 16 februarie, iar pentru 23 vom mai vedea, căci pentru mine teatrul are prioritate, indiferent că vin doar câteva sute de spectatori.

Ai un favorit în concurs? Mă bucur pentru Nico şi Vlad Miriţă (n.r. - câştigătorii primei semifinale), mi-a plăcut mult şi suedeza „deciocolată“, dar şi piesa basarabenilor de la Millenium, care n-a trecut în finală.

Drumurile tale se intersectează uneori cu cele ale Holograf. Cu Dan Bittman ai jucat în „Orient Expres“, cu Iulian Vrabete ai prezentat prima semifinală Eurovision. Mă înţeleg bine cu „holografii“. Cu Teo Furtună lucrez de zece ani în publicitate audio, cu Liliana Ştefan (n.r. - partenera de viaţă a lui Dan Bittman) am făcut „Cutiuţa muzicală“. Toţi sunt persoane deschise, directe.

Ne puteți urmări și pe Google News