Trecem pe sucuri naturale

Trecem pe sucuri naturale

Granini va fi produs, în câteva luni, în fabrica Tuborg din Pantelimon.

Producătorul de bere URBB, îmbuteliatorul Tuborg şi Carlsberg, va începe în câteva luni producţia sucurilor naturale Granini în fabrica pe care o deţine în comuna Pantelimon, lângă Bucureşti, potrivit directorului general al companiei, Shachar Shaine.

Marca Granini este importată din Germania de la jumătatea anului 2006. Vânzările de sucuri naturale vor creşte în acest an cu 20% în România, în condiţiile în care consumul se situează la mai puţin de jumătate faţă de Bulgaria, se arată în estimările URBB.

Îmbuteliatorul Tuborg se alătură astfel unui model de business demarat la noi de fraţii Micula. În grupul European Drinks&Food se produc de la apă minerală până la sucuri carbonatate, necarbonatate, bere şi chiar băutură energizantă. „Şablonul“ a fost împrumutat şi de compania Romaqua, îmbuteliatorul Borsec, care a lansat pe piaţă sucuri carbonatate şi se pregăteşte pentru producţia de bere. Sucurile vor face un sfert din venituri Trecerea Granini de la marcă importată la producţie locală se vede deja în preţ. „Testăm linia de producţie de câteva luni şi tot de atunci am început să scădem gradual preţul produsului. Granini costă cu 25%- 30% mai puţin faţă de anul trecut“, a explicat Shachar Shaine. Reprezentantul companiei a spus că ia în considerare chiar o diversificare a gamei de produse Granini. În prezent, compania distribuie şase arome Granini în ambalaj de un litru şi opt arome în ambalaj de 0,2 litri.

Investiţia de 12 milioane de euro în facilitatea de producţie va deveni rentabilă în momentul în care fabrica va deveni furnizor regional, a apreciat Shaine. Sucurile produse în fabrica de lângă Bucureşti ar putea fi comercializate şi pe piaţa bulgară, şi pe cea ungurească. Potrivit managerului, vânzările de sucuri (Orangina şi Granini) vor genera, în doi-trei ani, un sfert din veniturile companiei. În prezent, berea reprezintă 90% din cifra de afaceri a URBB, care s-a ridicat anul trecut la circa 102 milioane de euro (în creştere cu 17% faţă de 2006). Berea fără alcool se lasă aşteptată În planurile de afaceri ale URBB nu este prevăzută deocamdată intrarea pe segmentul berilor speciale, aşa cum sunt berile cu arome sau cele fără alcool. Îmbuteliatorul Tuborg este în prezent singurul mare producător de bere de pe piaţa locală care nu are în portofoliu bere fără alcool. Heineken România are Schlossgold, SAB Miller are Ursus fără alcool, iar Interbrew produce Bergenbier fără alcool.   „Berea de nişă nu va prinde în România nici în următorii 2-3 ani, astfel încât nu are sens să investim în producţie“, a spus Shaine. Compania a finalizat în octombrie 2007 o investiţie în extinderea capacităţ ii de îmbuteliere a berii la 2,1 milioane de hectolitri pe an. Pentru 2008, URBB estimează o majorare a volumului de bere cu 20% şi a cantităţii de băuturi răcoritoare cu 45%. PREŢ Bere mai scumpă Berea

îmbuteliată de URBB (Tuborg, Calsberg, Holsten şi Skol) se va scumpi anul acesta, însă nu mai mult decât rata inflaţiei, a explicat Shaine. Analiştii Coface estimează că rata inflaţiei s-ar putea situa în acest an în jurul a 4,6%. Potrivit managerului, URBB este afectată negativ de deprecierea leului, întrucât importă peste 90% din materia primă.   „Dacă euro creşte cu 10%, atunci costurile de producţie urcă tot cu 10%“, a adăugat Shaine. Micii producători de bere (Bere Azuga, Bermas Suceava) au anunţat că vor scumpi berea cu până la 30% în acest an.

Ne puteți urmări și pe Google News