Ploaie şi mii de bikeri la Predeal

Ploaie şi mii de bikeri la Predeal

Mii de oameni s-au adunat la Predeal în ziua cea mai importantă a primei ediţii a festivalului East European Motor Show, de pe platoul Trei Brazi.

 Peste 5.000 de bikeri s-au adunat acolo, din toate colţurile ţării, dar şi din Germania, Austria, Croaţia, Serbia, Elveţia şi Bulgaria. Tineri sau bătrâni, pierde-vară, studenţi sau profesori, psihologi, ingineri sau avocaţi, toţi au renunţat la confortul de acasă pentru corturi şi saci de dormit uzi, pentru costume de piele neagră, urlet de motoare, bere şi distracţie cât cuprinde.

„E o minune să-i vezi pe toţi la un loc, mai ales aici, unde nu s-a organizat niciodată un astfel de eveniment. La Cluj, au fost cam un sfert din câţi am văzut aici. Nu ne lipseşte nimic în afară de soare, regulile sunt foarte drastic aplicate de către organizatori, şi n-am văzut nicio bătaie, în ciuda imaginii pe care o au unii despre noi“, spune Dan Debau, din Mediaş, care are 28 de ani, participă la întruniri de motoare din 1999, este inginer IT în viaţa obişnuită şi posesor al unui chopper Suzuki Intruder, care a devenit pentru el „un stil de viaţă“.

Chiar şi germanii, renumiţi pentru întrunirile lor de motoare şi care sub costumele de piele şi bărbile sure ascund mulţi ani de motociclism şi slujbe foarte respectabile în viaţa de zi cu zi, au spus că „yeeah, it's very good!“ şi că au fost extrem de plăcut surprinşi de eveniment.

De-ale bikerilor

Bikerii au avut parte, pe lângă multă ploaie, de concerte Cargo, Trooper, Highlight Kenosis, Guerrillas, Act, Tiarra şi mulţi alţii, de întreceri de îndemânare sau de băut bere, spectacole de body painting şi striptease, un concurs de miss, demonstraţii de „burnout“  - în care fumul cauciucurilor a fost completat de o jerbă de flăcări, cu ajutorul „unui shot“ de benzină.

L-au cunoscut pe cel mai bătrân motociclist din tabără, ploieşteanul Adrian Liche, şi au constatat cum un chopper făcut manual, cu excepţia motorului de Nipru, în atelierul lui Sebastian Codreanu, un tânăr de doar 22 de ani,, poate „bate“ la concursul Iron Art un Suzuki Intruder modificat cu mii de euro, dar cu piese „de-a gata“, sau o Suzuki Hayabusa, pictată „demenţial“.

Şi să nu uităm de cazanul cu „Ciorbă de reveneală“, gătită la foc de vreascuri de „haiducii secolului XXI“, care au surprins chiar şi organizatorii, sau de  Ştefan Bercea, maestru bucătar multiplu medaliat la concursuri naţionale şi internaţionale, care le-a oferit bikerilor purcel şi berbec la proţap, precum şi câteva sute de bucăţi de ciolan afumat, cu varză călită sau fasole.

Body painting Foto: Andrei Paul

Burnout Foto: Andrei Paul

Cifre aproximative

Aproape şase hectare de teren, două scene, aproximativ 100.000 de euro pentru organizare, 170 de oameni responsabili cu ordinea publică (din care majoritatea din cluburile de bikeri partenere ale evenimentului), 2.400 de bilete vândute vineri, în prima jumătate de zi a evenimentului, 7.500 de persoane - trafic estimat de jandarmi pe durata a şase ore din ziua de sâmbătă - peste 15 agenţi comerciali din alimentaţia publică, peste 3.000 de locuri capacitate de campare, peste 20 de evenimente create de organizatori şi aproximativ 15 trupe în concert, cel puţin 300 de motociclete în paradă (iar numărul a fost limitat de necesitatea de a nu bloca DN1), niciun eveniment neplăcut notabil (în afară de multele ore de ploaie), cam acestea ar fi, foarte pe larg, cifrele în care s-ar putea descrie festivalu, oferite de organizatori. East European Motor Show, desfăşurat în perioada 10-12 iulie la Predeal, a fost organizat de Asociaţia Culturală Euroest Alternativ şi Primăria Predeal, în colaborare cu bikerii cluburilor Trust MC şi Bull Bikers.

Ne puteți urmări și pe Google News