Bacşiş obligatoriu, pe bon, la o terasă din Cişmigiu

Bacşiş obligatoriu, pe bon, la o terasă din Cişmigiu

La Debarcader Cişmigiu, clientul stă la masa de lângă lac doar dacă mănâncă, iar chelnerul are preţ: 10% din consumaţie, scris pe bon cu pixul.

„Clientul nostru, stăpânul nostru!” nu este o expresie pe care v-aţi dori s-o simţiţi pe pielea dumneavostră la Ristorante Debarcader Cişmigiu, din Capitală. Aici clienţii nu se aşază la ce masă vor ei. De exemplu, dacă vor doar o cafea chelnerul le va indica o masă undeva cât mai în spate. Dacă îşi exprimă însă dorinţa să şi mănânce, mai au o şansă să stea la o masă lângă lac (priveliştea oferită de acesta fiind şi motivul pentru care bucureştenii aleg să treacă pragul localului).

Ca bonus, la final, atât cei care au dorit doar o cafea, cât şi cei care au ales să mănânce primesc, trecută cu pixul pe notă, informaţia că sunt obligaţi să plătească şi serviciile chelnerului. Chiar dacă legislaţia română nu stipulează obligativitatea bacşişului. Şi în condiţiile în care reprezentanţii Administraţiei Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB) se pregătesc să demoleze terasa care, susţin ei, este construită ilegal.

„Am avut un proces, după ce au construit ilegal pe aproximativ 100 de metri pătraţi, dublu faţă de cât permitea autorizaţia de construcţie. Am câştigat, iar acum aşteptăm decizia de la Primăria Capitalei ca să-i demolăm”, a declarat ieri, pentru EVZ, Radu Popa, preşedintele ALPAB. Vederea la lac se plăteşte

După mai multe sesizări primite în redacţie de la cititori care au avut surprize neplăcute la Debarcader, un reporter EVZ s-a hotărât să verifice pe pielea lui dacă este real ce se întâmplă la restaurantul din Cişmigiu. El a fost întâmpinat de chelner cu o avertizare: „Dacă nu comandaţi şi mâncare, nu puteţi sta aici, trebuie să mergeţi mai în spate!”. Pentru o privelişte frumoasă, reporterul a aleges să ciugulească ceva. Dar nici nu a deschis bine meniul şi ospătarul a revenit cu precizări.

„Serviciile mele nu sunt in cluse în preţ. O să vedeţi, la final, pe nota de plată, încă 10% din costul consumaţiei. V-am zis, ca să ştiţi!” Şi se ţine de cuvânt: pe bon scrie explicit, chiar dacă nu se respectă şi gramatica limbii engleze - „Tips is not includet/Serviciile nu sunt incluse”, iar un calcul făcut de mână i-a umflat nota de plată. Pentru două pizza, două sosuri şi şase beri a achitat, obligat-forţat, 110,5 lei, cu 10 lei mai mult decât trebuia. Ceea ce primeşte clientul nu e bonul complet.

Chelnerul rupe partea de jos a hârtiuţei pe care mai scrie, din partea firmei: „Nu acceptaţi adăugiri sau modificări de mână!”. Specialiştii în protecţia consumatorului au explicat că practica e abuzivă. „Nu există nicio lege care să le ceară clienţilor să plătească bacşiş. Cererea pentru plata în plus a serviciilor e ilegală”, a spus Bogdan Pandelică, preşedinte le Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului. Monument istoric cu terasă

Patronul localului aflat în parcul din centrul Capitalei, Nikolaus Wertel, se declară surprins de practică, dar îşi aminteşte că s-a mai întâlnit cu un astfel de caz, în urmă cu o lună. „Nu ştiu cine îi învaţă să facă aşa ceva. L-am dat afară imediat ce mi-aţi spus despre asta. Îmi pare rău că s-a întâmplat aşa”, a declarat patronul, sesizat de EVZ. Cât priveşte legalitatea construcţiei, Wertel susţine că toate actele pe care le are sunt în regulă şi nu înţelege de ce reprezentanţii ALPAB susţin contrariul.

Ne puteți urmări și pe Google News