Metroul parizian, pe pilot automat

Metroul parizian, pe pilot automat

Cea mai veche şi aglomerată linie de metrou din Paris va fi modernizată, iar autorităţile locale speră că lucrările îi vor da un aer mai stilat, dar şi mai puţin vulnerabil la greve, scrie The Guardian.

Linia centrală 1, care le permite pasagerilor să coboare pe Champs Elysees, la Muzeul Luvru sau în apropierea Bastiliei va beneficia de trenuri integral automatizate. Deşi directorul metroului, Serge Lagrange, a insistat că iniţiativa nu este motivată de grevele frecvente cu care se confruntă instituţia, sindicatele susţin că dependenţa sistemului de maşini şi nu de persoane va face serviciul mult mai puţin vulnerabil la mişcări de protest.

În timp ce aproape 250 de mecanici de tren vor fi scoşi de pe linia 1 la sfârşitul lucrărilor de modernizare, care se vor întinde pe durata a trei ani, acţiunea pare să aibă susţinerea pasagerilor, ale căror călătorii sunt deseori date peste cap de grevele angajaţilor. Proiect de 630 de milioane de euro

Pierre Mongin, directorul executiv al autorităţii de transport urban (RATP), a anunţat că modernizarea liniei 1 va costa aproape 630 de milioane de euro, adăugând însă că "metroul va fi mai sigur şi mult mai flexibil".  RATP speră ca noul sistem, care va intra în funcţiune în 2012, va permite trenurilor să oprească în staţii la fiecare 85 de secunde în timpul orelor de vârf. În prezent, linia, care este folosită de 725.000 de pasageri în fiecare zi, este cea mai aglomerată linie de metrou din Paris.

Linia 1 a fost inaugurată în timpul Expoziţiei Universale din 1900. "Marea provocare este să transformăm linia aflată în uz fără să deranjam traficul", a concluzionat Gerard Churchill, şeful proiectului, pentru publicaţia Le Parisien.

Ne puteți urmări și pe Google News