Inspectorii Elenei Udrea au dat amenzi operatorilor de pe litoral.
Hotelierii de pe litoral au probleme în special cu respectarea normelor de igienă şi cu mobilierul cam deteriorat, a afirmat ministrul turismului, Elena Udrea. Potrivit acesteia, inspectorii care au fost în control în structurile de cazare de la malul mării deschise de Paşte au dat amenzi în valoare de 10.000 de lei.
Următoarea rundă de verificări va avea loc în perioada următoare, până pe 15 mai. „Nu vrem să fim ca radarul de pe şosea, să mergem să-i amendăm. Hotelierii vor şti că venim în control, iar eu nu am nimic împotrivă să mergem chiar atunci când sunt ei gata”, susţine Elena Udrea. Mobilă veche şi igienă precară Reprezentanţii Ministerului Turismului au dat 14 avertismente pentru nerespectarea normelor de igienă, mobilier-tâmplărie deteriorată, precum şi pentru lipsa seifului pentru păstrarea valorilor. Proprietarii actuali ai Hotelului Perla, de trei stele, din Mamaia, au primit o amendă în valoare de 4.000 de lei pentru că nu au anunţat schimbarea deţinătorului pentru a-şi reînnoi clasificarea. În plus, unul dintre cele patru hoteluri de cinci stele de pe litoral a fost amendat pentru „neîndeplinirea unor criterii minime obligatorii de igienă în spaţiile de producţie, respectiv curăţenia în bucătării, depozite şi toaletele personalului”.
Surse din minister spun că, în acest caz, din toalete lipseau odorizantele şi chiar colacele de la WC. Unei agenţii de turism din Constanţa i-a fost suspendată licenţa şi a fost penalizată cu 4.000 de lei. Elena Udrea intenţionează ca, pe viitor, să schimbe tiparul acţiunilor de control. „Noi am făcut un protocol împreună cu ANSVA şi vom face şi cu Ministerul Mediului şi cu Ministerul Finanţelor, pentru a merge împreună în control”, e de părere ministrul turismului. Elena Udrea a recunoscut faptul că instituţia pe care o conduce nu ştie câte hoteluri sunt de fapt pe litoral, în condiţiile în care nu toate sunt declarate.
„Ar trebui să demarăm o acţiune, să luăm unitate cu unitate pentru a avea o evidenţă a acestora”, e de părere Udrea. Hotelierii spun că se bucură de venirea inspectorilor, doar că ar dori să fie anunţaţi din vreme de venirea acestora. „Sunt hoteluri cărora le-a expirat termenul de clasificare de trei ani şi au nevoie de o nouă clasificare, altele vor să ridice gradul de confort cu o stea în plus. Noi suntem pregătiţi”, afirmă Nicolae Bucovală, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia.