Microbuzele şcolare, folosite ca maxi-taxi

Microbuzele şcolare, folosite ca maxi-taxi

Multe dintre microbuzele trimise de guvern în localităţile din judeţul Ialomiţa, pentru a-i transporta la şcoală pe elevii din satele izolate, sunt folosite pentru a face curse regulate de persoane. Interdicţia maşinilor de a ieşi din comunele unde au fost repartizate este încălcată în toată zona de est a judeţului, microbuzele şcolare având chiar şi orare de transport bine stabilite.

Pretextul folosit de primarii din comunele Gura Ialomiţei, Săveni şi Giurgeni pentru a scoate din localitate microbuzele şcolare sunt elevii care frecventează cursurile liceului din Ţăndărei. Cele trei microbuze execută zilnic patru curse, împreună cu elevii fiind luaţi la ocazie şi săteni, care preferă să-i lase şoferului de-o bere decât să achite un bilet la o cursă obişnuită.

Sfidând cele mai elementare reguli de siguranţă, şoferii transportă în microbuzele şcolare cu capacitatea maximă de 16 locuri chiar şi 25 – 30 de persoane. ”Avem chiar şi hotărâre de consiliu local, ne costă 30 milioane pe lună motorina şi avem ore bine stabilite, ducem copiii la liceu şi îi aducem înapoi”, explică Ioan Jipa, primarul comunei Gura Ialomiţei cum se execută un transport ilegal de persoane încă din luna decembrie.

Între timp a încasat o amendă de 20.000 lei de la Autoritatea Rutieră Română (ARR) Ialomiţa pentru că nu deţine licenţă de traseu pentru cursele cu microbuzele şcolare, dar spune senin că nu va plăti niciun leu. ”Ce, eu sunt cel mai prost primar, toţi primarii fac aşa şi pe-ăia nu îi mai amendează nimeni. E plin judeţul de microbuze care circulă fără licenţă”, se apără Jipa.

Situaţie scăpată de sub control

Într-adevăr, curse similare se execută şi din comunele Vlădeni şi Făcăieni în oraşul Feteşti, din Platoneşti, Bucu şi Ograda spre Ţăndărei ori Slobozia, ca să ne referim doar la zona centrală şi de est a judeţului. ”Avem trei rânduri de adrese prin care le solicităm să nu mai execute transport de persoane fără licenţă, dar primarii nu au niciun fel de obligaţie cu microbuzele faţă de Inspectoratul Şcolar Judeţean, aşa că fac ce vor”, ridică din umeri inspectorul şcolar Gogu Petre.

În lipsa controalelor şi sancţiunilor ARR Ialomiţa, cei mai afectaţi sunt operatorii de transport persoane care au obţinut licenţele de traseu de la consiliul judeţean.

CITIŢI ŞI:

Microbuze şcolare, trase de tractor

Ne puteți urmări și pe Google News