Coloane de aproape 10 km s-au format ieri pe A2, după ce o restricţie de drum a impus circulaţia pe o singură bandă, în direcţia Bucureşti, iar viteza de deplasare a fost limitată.
Motivul a fost constituit, conform site-ului Poliţiei Române, de deteriorarea rostului de dilataţie al unui pod situat la kilometrul 21. Astfel, circulaţia a fost deviată temporar de la kilometrul 35 pe DN 3 prin Fundulea, înspre Bucureşti.
Situaţia se va prelungi până cel târziu mâine, anunţă reprezentanţii ministerului Transporturilor, din cauza lucrărilor.
Acest tronson de pe Autostrada Soarelui a fost inaugurat în urmă cu doar trei ani, compania care a obţinut contractul fiind Italstrade, din Italia. Această companie a mai participat la realizarea centurii ocolitoare a Craiovii, care a costat, conform jurnaliştilor de la Academia Caţavencu, 22.387 milioane de euro.
Firma de construcţii Italstrade a început să facă afaceri cu statul român la numai doi ani de la Revoluţie, în 1991 obţinând contractul cu A2.
În acest sens, autorităţile îi sfătuiesc pe şoferi să aleagă alternativa: Autostrada A2: Cernavoda – Fundulea, urmată de DN 3: Fundulea – Bucureşti. Ambuteiajul produs pe A2, în a doua zi de Paşte, a cauzat întârzieri semnificative pentru şoferii care s-au reîntors acasă de pe litoral.
Nervi încordaţi în ambuteiaje Camerele de supraveghere de pe autostradă au surprins şi scene de violenţă între participanţii la trafic, unul dintre şoferi, enervat de faptul că nu i s-a dat prioritate de încadrare pe banda întâi de mers, a ieşit din maşină şi a agresat verbal mai mulţi şoferi.
Cele aproape 75.000 de maşini care au ieşit vineri din Capitală s-au confruntat cu un trafic îngreunat la întoarcerea din mini-vacanţă. Bucureştenii s-au văzut nevoiţi la întoarcere să facă uz de toată odihna şi voia bună acumulate de Paşte pentru a face faţă aglomeraţiei şi unei viteze de deplasare de doar 15-30 km pe oră, pe diverse porţiuni de drum de pe pe principalele căi de acces spre Capitală.
Un alt segment de drum care a cauzat ieri întârzieri semnificative a fost DN 6 Bucureşti - Alexandria. Şi aici, coloana de maşini a depăşit 10 km, iar una dintre explicaţiile oferite de Poliţia Română este lipsa rutelor alternative.
Nici varianta DN 65( DE 574) Slatina – Piteşti nu a fost lipsită de valul de maşini care se îndreaptau înspre Autostrada Bucureşti – Piteşti. La fel ca pe DN 6, coloana de maşini, de 7 km, s-a datorat lipsei unei căi alternative.