CE DREPTURI AVEŢI: „Adidaşii mi s-au rupt după o săptămână”

CE DREPTURI AVEŢI: „Adidaşii mi s-au rupt după o săptămână”

Vă răspunde Mihai Titichi, şef Serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Radu D., din Constanţa: Mi-am cumpărat o pereche de adidaşi cu 354 de lei. Dupa o săptămână, stângul mi s-a dezlipit. Am cerut să mi-i schimbe, dar nu mai aveau acel model. Mi-au spus să-mi aleg un alt model. Nu mi-au plăcut nici unii, de aceea am cerut banii înapoi. Au refuzat acest lucru. Cum este normal să se procedeze într-o astfel de situaţie? Eu sunt obligat să-mi aleg un alt model chiar dacă nu-mi place? Ce pot face să-mi recuperez banii? Potrivit Legii nr. 449/2003, consumatorul are dreptul fie la repararea lipsei de conformitate, fie la înlocuirea produsului cu altul identic. Dacă aceste măsuri sunt imposibile, consumatorul poate cere rezoluţiunea contractului. În cazul dumneavoastră, dacă reparaţia este imposibilă şi dacă vânzătorul nu vă poate înlocui produsul cu un altul identic (acelaşi model), aveţi dreptul la restituirea contravalorii. Dacă vânzătorul refuză să-şi îndeplinească obligaţiile, vă puteţi adresa oficiului local pentru protecţia consumatorilor. Ioana S., din Bucureşti: M-am dus la un designer să-mi facă o rochie de seară cu materialul meu şi cu revista unde am văzut modelul dorit de mine. L-am întrebat dacă poate să facă acelaşi lucru şi mi-a garantat. Ceea ce a ieşit a fost un dezastru. Cum pot să-mi recuperez banii? Situaţia prezentată de dumneavoastră se încadrează în dispoziţiile art. 5, lit. b din Legea nr. 449/2003, potrivit căruia un produs prezintă o lipsă de conformitate dacă nu corespunde oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare. Prin urmare, având în vedere specificul contractului încheiat, puteţi solicita în primul rând repararea produsului (refacerea rochiei în conformitate cu ceea ce a fost stabilit), iar dacă acest lucru nu este posibil, restituirea avansului plătit. Dacă vânzătorul refuză să-şi îndeplinească obligaţiile, vă puteţi adresa oficiului local pentru protecţia consumatorilor.

În sprijinul cititorilor

În ziarul de miercuri veţi putea citi în pagina de protecţia consumatorilor poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.

Ne puteți urmări și pe Google News