Rolls-Royce, dominaţie pe roţi

Rolls-Royce, dominaţie pe roţi

Acordul încheiat între Charles Rolls şi Henry Royce, pe 15 martie 1904, avea să dea naştere celei mai faimoase mărci de auto mobile.

Anul acesta Rolls-Royce Motor Cars a prezentat, la Salonul Auto de la Geneva, cel mai nou produs al său - limuzina 200EX, diferită de platforma Phantom, programată pentru producţia de serie în 2010. Noul autovehicul va avea un preţ de referinţă de aproximativ 200.000 de euro şi va fi asamblat la subsidiara BMW din Goodwood, Marea Britanie. Frăţia volanului

Rolls-Royce s-a asociat cu Bentley în 1931, însă cele două companii s-au separat în 1998, când o ofertă de preluare din partea Volkswagen ia o turnură neaşteptată. VW oferise 715 milioane de euro pentru tandemul Rolls-Royce-Bentley, deţinătorului Vickers Plc. Oferta a fost acceptată, însă un şoc de proporţii îl pândea pe Ferdinand Piech, preşedintele Volkswagen.

Producătorul de autovehicule BMW cumpărase deja brandul Rolls-Royce, de la compania cu acelaşi nume din Marea Britanie, care producea motoare aeronautice. Rolls-Royce Plc deţinuse cândva Rolls-Royce automobile, însă, când aceasta din urmă declarase falimentul, în 1971, după eşecul proiectului de motor RB-211, compania-mamă a vândut divizia auto. Cei de la Rolls-Royce Plc au fost însă destul de inteligenţi încât să păstreze drepturile de utilizare a brandului. A vrut tot, dar s-a ales doar cu Bentley

Volkswagen cumpărase doar bunurile fizice ale Rolls-Royce automobile, nu însă şi dreptul de a-i utiliza numele. Practic, Volkswagen se alesese cu câteva fabricuţe în Crewe şi cu drepturile de proprietate asupra mărcii Bentley.

Ulterior, preşedintele VW, Ferdinand Piech, a fost forţat de împrejurări să încheie o afacere cu BMW, condusă la acea vreme de Bernd Pischetsrieder, în valoare de 60 de milioane de euro, pentru drepturile de producţie şi vânzare a automobilelor sub brandul Rolls- Royce.

Megaironia acestei afaceri ciudate este faptul că Pischetsrieder, ulterior concediat de cei de la BMW după alianţa cu MG Rover, a fost până la urmă angajat de Piech la Volkswagen. Recent, Pischetsrieder a ajuns chiar numărul unu la VW.

Ne puteți urmări și pe Google News