Jucu: Nokia rămâne fără autostradă

Jucu: Nokia rămâne fără autostradă

Radu Berceanu anulează angajamentul de a construi 27 de kilometri de autostradă, în judeţul Cluj, pentru producătorul de telefoane mobile.

Promisă de Ludovic Orban pe vremea în care era şef la Transporturi şi economia „duduia”, autostrada Nokia pare a avea degeaba un susţinător şi în actualul prim-ministru, clujeanul Emil Boc. Finlandezii care produc telefoane la Jucu nu au obţinut decât promisiuni politice pentru cei 27 de kilometri.   În realitate, bugetul primit de Transporturi nu are inclusă o eventuală finanţare a proiectului. Motivul: lipsa banilor şi o nouă listă de priorităţi. „Nu sunt bani... de unde să o facem? Oricum era o autostradă interjudeţeană. În zona Clujului se va lucra doar la centura oraşului”, a declarat, pentru EVZ, un oficial al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Înlocuită cu o centură de 8 kilometri

În timp ce preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, nu ştie nimic despre anularea proiectului, primarul municipiului Cluj-Napoca, Sorin Apostu, este mult mai informat şi confirmă acest lucru. „Proiectul autostrăzii Nokia se suprapune cu centura de sud a Clujului. Avem şi studiu de fezabilitate pentru această centură şi peste asta au venit şi ideea şi proiectul mult prea scump al Iptana, cu o autostradă urbană care nu rezolvă legarea rapidă între Autostrada Transilvania şi zona Nokia de la Jucu”, a precizat primarul Sorin Apostu.   Edilul a mai spus că traficul din zona Nokia spre şi dinspre autostradă va fi rezolvat mult mai repede prin construirea a doar opt kilometri de drum, şi nu printr-o autostradă care are costurile mult prea ridicate.

„Această legătură se poate face prin centura Vâlcele-Apahida, care se conectează la drumul naţional ce trece prin Jucu. De la Vâlcele mai trebuie să construim doar opt kilometri de drum şi se ajunge direct la Autostrada Transilvania. Aşa, Clujul va avea două conexiuni la autostradă, una în zona Gilău-Floreşti şi alta în zona de la Vâlcele”, a mai spus Apostu. Noul ocupant al fotoliului de primar al Clujului a precizat că schimbarea s-a produs după vizita la Jucu a primului-ministru. Banii sunt puţini chiar şi pentru cei opt kilometri de drum care ar urma să fie construiţi. „Şi la centura Clujului le-am zis să mai coboare pretenţiile”, au afirmat surse din ministerul condus de Berceanu. Fără finanţare

Cei 27 de kilometri, cât trebuia să aibă autostrada Nokia, ar fi legat comuna Jucu de Gilău, adică finlandezii ar fi avut acees direct de la Parcul Industrial Tetarom III la Autostrada Transilvania. Acest proiect a fost estimat la 500 de milioane de euro. „E posibil să fie şi un studiu de fezabilitate al autostrăzii Nokia că, oricum, Orban a lăsat în minister în urma lui numai hârtii”, au precizat sursele citate.

Ulterior, traseul ar fi trebuit să fie prelungit spre Dej. La un moment dat, se vorbea şi despre continuarea autostrăzii cu un drum expres până la Bistriţa, potrivit fostului şef de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, liberalul Gelu Cecan. Actualul şef de la DRDP Cluj, Ion Pantelimon, ne-a trimis la sediul central al companiei de drumuri, de la Bucureşti. „Discutaţi cu CNADNR-ul. Nouă nu ne-au venit deocamdată bugetele”, a declarat Pantelimon. (A contribuit Mihai Şoica)

Ne puteți urmări și pe Google News