La 20 de ani, Bogdan Niţă are grijă de concertele câtorva trupe, de spectacole şi de promovarea lor în toată presa.
La 20 de ani, cel mai tânăr impresar artistic din România are grija Bacalaureatului, dar şi a urcatului pe scenă. Între două reprezentaţii la televizor sau la radio, Bogdan merge la filmări, organizează castinguri şi este redactor-şef al postului de radio al liceului în care învaţă.
„Am avut noroc. Am început de prin şcoala generală să prezint evenimentele şi activităţile care se desfăşurau acolo, apoi să dansez. A fost primul meu contact cu lumea asta”, povesteşte Bogdan debutul pe scenă şi în „lumea acerbă a reflectoarelor”, aşa cum îi place să-i spună showbizului.
Şcoala nu-l ţine prea mult ocupat, de ieşiri are mereu timp, dar şi de imagine. Tuns la ultima modă şi asortat haotic în culori vesele, tânărul spune că a muncit mult până să ajungă un star.
„De la 14 ani sunt liber. N-am mai depins de părinţii mei pentru că am vrut să muncesc. Am lucrat la betoane, pe un şantier unde mă lua fratele meu. Abia în 2005 am fost la o preselecţie pentru un radio, anonim pentru mine la vremea aceea, Radio Adolescenţa, care aparţinea de Colegiul «Karpen»”.
Investiţii în imagine
În prezent, Bogdan impresariază mai multe trupe pe care vrea să le lanseze „pe rampa succesului”, printre care New Effect şi C’est la vie boys. Deşi cunoaşte cam tot vocabularul adresat vedetismelor şi ştie să aranjeze cuvintele ca să pară natural, Bogdan spune că nu este un artist : „Nu am dreptul la acest statut, însă mă bucur că fac parte din această cursă. Cheia succesului cred că este munca, dăruirea şi sârguinţa. Indiferent de obstacolele prin care am trecut, şi cu siguranţă voi mai trece, nu am să renunţ”.
Nici banii n-au curs cu nemiluita pentru impresarul de la Bacău. Din modestie sau doar pentru că este confidenţial, Bogdan spune că strânge foarte mulţi bani ca tânără vedetă. „Mai mult investeşti în imagine. Nu pot spune că se câştigă foarte bine, având în vedere că rata evenimentelor în ţară a cam scăzut de când e criza financiară, dar îndeajuns să te poţi întreţine şi să îţi asiguri necesarul. Pentru mine nu contează foarte mult câştigul, ci să am un loc în topurile impresarilor şi orga nizatorilor de evenimente din ţară”.
Responsabilităţi, de la 20 de ani
Un impresar bun trebuie să-şi promoveze artiştii şi evenimentele cât poate el de bine. Asta a aflat şi Bogdan atunci când i-au căzut pe mână cele câteva trupe.
După un circuit al televiziunilor şi radiourilor, are grijă ca tot ce scoate la lumină să nu cadă pradă uitării. „Un concert sau eveniment este, în câteva cuvinte, o lume în care interacţionezi cu zeci de persoane, lucrezi în echipă, iar la urmă tu rămâi suma tuturor persoanelor de la care iei câte un amănunt şi îl adaugi personalităţii tale”.
Şi, pentru că nu oricine poate deveni un impresar de succes, Bogdan crede că „trebuie să ai un simţ al răspunderii foarte conturat, un simţ organizatoric foarte bun şi să fii o persoană open-minded, deschisă, mereu atentă la detalii”.
AMBIŢIE
Director de marketing şi voluntar la Crucea Roşie
Abia trecut de majorat, Bogdan Niţă are deja un CV „stufos” din care nu lipsesc titlurile de MC, VJ, organizator eveni - mente, dar şi director de marketing al unei agenţii de casting pentru reclame, producţii de film şi videoclipuri. Pe lângă toate astea, liceanul este voluntar al Crucii Roşii. „Planurile de viitor” ale tânărului bun la toate sunt la fel de mari ca ambiţia lui de a deveni cunoscut.
„Am un proiect care implică o serie de artişti, încă nu sa materializat nimic pentru că lucrez la el, şi are ca scop promovarea tinerelor talente din România şi cei mai noi artişti ieşiţi pe piaţă, atât naţionali, cât şi internaţionali, cărora li se vor alătura şi artişti consacraţi. În următoarele trei luni voi lansa o producţie originală 100%”.