De ce a votat PSD Pasajul Basarab?

De ce a votat PSD Pasajul Basarab?

Consilierii municipali au aprobat astăzi proiectul de hotărâre ce va permite, cu concursul Guvernului, continuarea exproprierilor la Pasajul Basarab.

La şedinţa extraordinară convocată special pentru pasaj au votat „pentru” atât consilierii PD-L, cât şi cei PSD, care la ultima şedinţă s-au abţinut în grup, susţinând că nu vor vota favorabil până nu se clarifică situaţie exproprierilor.

În mod miraculos, de data aceasta PSD-iştii au votat toţi „pentru”. De asemenea, ei au propus pe ordinea de zi încă două proiecte de hotărâre, vizând exproprieri pentru alte două lucrări majore. Cel mai costisitor este proiectul „Dublarea diametralei N-S pe tronsonul Buzeşti-Berzei-Vasile Pârvan-B.P. Haşdeu-Uranus-Calea Rahovei” care necesită exproprieri în valoare de 1.062.500.000 RON. Al doilea este lucrarea „Supralărgire str. Gheorghe Ionescu Siseşti – Bd Ionescu de la Brad”, pentru care exproprierile vor necesita 85.000.000 RON.

Cu toate că în şedinţa de săptămâna trecută consilierii PNL au votat alături de PDL, aceştia nu s-au prezentat la şedinţa de ieri, deoarece ar fi primit instrucţiuni să nu voteze „ca să nu se amestece în jocurile PD-L-PSD” , după cum au declarat surse din interiorul partidului.

Omul lui Vanghelie, în coasta lui Boc

Întoarcerea la 180 de grade a consilierilor PSD în privinţa Pasajului Basarab a fost pusă pe seama unei negocieri la nivel înalt. Gurile rele spun că motorul votului favorabil a fost numirea lui Bogdan Georgescu la şefia AVAS. Georgescu a ocupat postul de preşedinte al filialei de tineret a PSD Bucureşti şi e cunoscut ca apropiat al primarului Marian Vanghelie, fiind responsabil până nu demult de administrarea economatelor din sectorul 5. „Nu are legătură. Dacă vă documentaţi mai bine veţi afla că numirea mea a fost făcută joi, pe 19 februarie (n.r. – când s-a desfăşurat precedenta şedinţă de consiliu în care PSD a refuzat să voteze) şi a apărut în Monitorul Oficial vineri”.

Georgescu suţine că PSD a votat de data aceasta pasajul deoarece hotărârea a fost completată cu o anexă în care figurează planurile şi numărul terenurilor ce vor fi expropriate. „Noi nu am vrut înainte să acoperim măgăriile din urmă ale lui Videanu şi Udrişte”, a mai spus proaspătul vicepreşedinte AVAS.

Pe de altă parte, votul favorabil al consilierilor social-democraţilor a fost pus şi pe seama unei negocieri mai ample pe marginea celorlalte două proiecte ce vizează exproprieri şi au fost introduse pe ordinea de zi la cererea consilierului PSD, Doru Giugula.

Costul Pasajului Basarb este estimat în acest moment la 469.599.000 RON (fără TVA) iar până în prezent au fost plătite şi executate lucrări în valoare de aproape 133.800.000 RON.

Citiţi mai jos datele financiare ale pasajului, aşa cum au fost ele prezentate de primarul Sorin Oprescu:

Nota estimativă privind posibilitatile de continuare a lucrărilor de construcţie a Pasajului Basarab în condiţiile nefinalizării exproprierilor (lucru numai în domeniul public):

  • Valoare totală proiect: 469.599 mii RON (fără TVA)
  • Valoare lucrări executate şi plătite: 133.790 mii RON
  • Valoare lucrări executate dar neplătite încă: 16.582 mii RON (act adiţional în curs de semnare)
  • Valoare rest de executat: 319.227 mii RON
  • Valoarea lucrărilor ce nu se pot executa în lipsa exproprierilor: 195.890 mii RON
  • Valoarea lucrărilor posibil de executat în lipsa exproprierilor: 123.337 mii RON
  • Valoarea lucrărilor de devieri reţele gaze executate: 5000 RON
  • Valoarea lucrărilor de devieri reţele electrice rămase de executat: 8000 RON
  • Durata estimată a lucrărilor posibil de continuat în lipsa exproprierilor: 12 luni.

Estimarea costurilor socio-economice (pierderile municipalităţii şi ale cetăţenilor) cauzate de întreruperea lucrărilor la Pasajul Basarab:

  • Pierderi cauzate de risipa de timp a populaţiei: 31.720.000 euro/an
  • Pierderi cauzate de costurile de operare a vehiculelor: 6.066.000 euro/an
  • Pierderi cauzate de întreruperea circulaţiei tramvaielor: 101.000 euro/an
  • Costuri suplimentare pentru întreţinerea drumurilor adiacente: 1.581.000 euro/an
  • Costurile poluării: 378.000 euro/an
  • Trafic auto estimat pe pasajul Basarab, după ce va fi dat în folosinţă: 65.000 – 75.000 maşini/zi
  • Trafic mijloace de transport în comun: 2 linii tramvai (cu care circulă în medie 6000 persoane/oră, timp de 11 ore/zi)

Sursa: PMB

Ne puteți urmări și pe Google News