Fondurile insuficiente reduc lucrările la Autostrada Transilvania

Fondurile insuficiente reduc lucrările la Autostrada Transilvania

Din lipsa banilor, Transporturile ar putea renunţa să le mai pretindă americanilor de la Bechtel finalizarea până în 2010 a tronsonului 3C (Suplacu de Barcău- Mihăileşti), una dintre cele două porţiuni de autostradă aflate în lucru.

Despre demararea altor lucrări pe celelalte tronsoane nici nu se mai pune problema în acest an.

  • Cu un buget sensibil mai mic faţă de cel solicitat, Compania de Autostrăzi îşi ia gândul în 2009 de la darea în folosinţă a celor 18 kilometri de pe tronsonul 3C, promişi de ministrul Radu Berceanu în urma vizitei pe şantierul celor de la Bechtel.
  • Rămân astfel în plan doar 42 de kilometri de pe tronsonul 2B (Câmpia Turzii-Gilău), singurul care primeşte finanţare în acest an.
  • Alţi 10 kilometri, de pe acelaşi tronson, vor fi finalizaţi în primele luni ale anului viitor, potrivit unor declaraţii ale ministrului transporturilor, Radu Berceanu.

Negociem posibile economii

  • Surse oficiale din minister ne-au declarat că pe 3C se va lucra anul acesta cel mult la viaduct. În 2010, Bechtel trebuia să deschidă circulaţiei atât 2B, cât şi 3C, în total 118 kilometri de autostradă.

De trei săptămâni, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) discută cu americanii despre noi condiţii, care să scape compania de autostrăzi de achitarea unor penalităţi pentru întârzierile la plată. „Se vor economisi astfel zeci de milioane de euro“, ne-au declarat surse oficiale din minister.

Potrivit lui Berceanu, Autostrada Transilvania va primi în acest an circa 432 de milioane de euro, un sfert din această sumă reprezentând facturi neachitate anul trecut. În urma unor prime runde de negocieri cu americanii de la Bechtel, oficialul MTI a obţinut renunţarea la avansul care repre zenta 30% din valoarea lucrărilor pe anul în curs şi care trebuia achitat la începutul fiecărui an.

Berceanu a anunţat recent că pe timpul mandatului său va finanţa realizarea porţiunii de la Târgu-Mureşla Borş, restul autostrăzii urmând a fi negociat cu Bechtel sau cu alţi constructori. Realizarea porţiunii de autostradă de la Câmpia Turzii la graniţa cu Ungaria va scoate de la bugetul de stat circa 2,4-2,5 miliarde de euro, cu circa 300 de milioane de euro mai mult decât preţul întregii autostrăzi, negociat în 2004.

Ne puteți urmări și pe Google News