„Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi“, la judecată| VIDEO

„Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi“, la judecată| VIDEO

Comitetul Olimpic Român a dat în judecată firma deţinătoare a mărcii de răcoritoare şi Media Pro Pictures pentru campania de promovare desfăşurată în perioada Olimpiadei.

Comitetul Internaţional Olim pic (CIO) şi Comitetul Olimpic şi Sportiv Român (COSR) se luptă în in stanţă cu firma Quadrant Ambroq Beverages S.R.L - deţinătoarea mărcii Prigat -, dar şi cu societăţile Media Pro Pictures (Pro TV) şi 23 Comunications Ideas SRL - firma de publicitate a lui Bogdan Naumovici.

Motivul: pentru a promova cum se cuvine răcoritoarele, cele trei societăţi s-ar fi folosit ilegal de mărcile olimpice - „Olimpiada“, „Jocuri Olimpice“ şi „Jocurile Olimpiadei“. Drept urmare, magistraţii Tribunalului Bucureşti urmează să decidă dacă vor obliga societăţile acuzate că „au adus atingere dreptului de proprietate intelectuală asupra mărcilor olimpice“ să plătească CIO şi COSR daune de 168.000 de lei (aproximativ 42.000 de euro). Comitetul Olimpic se consideră lezat

Concret, în documentele prezentate în instanţă, reprezentanţii firmei de avocatură „Muşat & Asociaţii“ susţin că cele trei societăţi au afectat cu intenţie interesele Comitetului Olimpic, atât prin regulamentul campaniei publicitare „Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi“, cât şi prin faptul că aceasta a fost de rulată în perioada pregătirii şi desfăşurării Jocurilor Olimpice de la Beijing: 19 iulie-30 august 2008.

„Campania «Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi» este promovată pe canale media şi pe internet, prin spoturi publicitare care fac referire directă la Jocurile Olimpice, pârâtele folosind, pe lângă denumirea protejată de «Olimpiadă», şi o siglă de natură să creeze confuzie cu simbolul Olimpiadei, precum şi o torţă stilizată, care face trimitere în mod evident la torţa olimpică“, se arată în acţiunea formulată de apărătorii Comitetului Olimpic.

Acordul de principiu a fost refuzat

În sprijinul lor, avocaţii dau drept exemplu spotul publicitar de deschidere al campaniei „Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi“. „Acţiunea imaginată de pârâta 23 Comunications se desfăşoară într-o biserică, cu ocazia celebrării unei cununii religioase. În timpul oficierii slujbei, lumânarea de cununie ţinută de naşă ia foc şi se transformă într-o torţă uriaşă, fiind predată, la fel ca torţa olimpică, de la un nuntaş la altul. Astfel, trimiterea la simbolurile olimpice este mai mult de cât evidentă“, se mai arată în documentele aflate pe masa magistraţilor Tribunalului Bucureşti.

Avocaţii CIO şi COSR mai susţin că cele trei firme ar fi fost conştiente de faptul că, prin această campanie publicitară, încalcă dreptul de proprietate intelectuală asupra mărcilor olimpice. „Înainte de începerea campaniei publicitare «Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi», s-a solicitat un acord de principiu de la COSR pentru folosirea mărcii «Olimpiada», iar avizul a fost unul negativ“, adaugă apărătorii. Mai mult, din acţiunea aflată pe rolul instanţei reiese că firma 23 Comunications Ideas a încercat să în registreze la OSIM campania. Reprezentanţii OSIM le-au răspuns însă că, pentru a face acest lucru, au nevoie de acordul COSR.

Pe de altă parte, firma lui Bogdan Naumovici este arătată cu degetul chiar de societatea pentru care a realizat campania, deţinătorul mărcii Prigat depunând în acest dosar o cerere de chemare în garanţie, prin care solicită judecătorilor ca eventualele despăgubiri să fie plătite de 23 Comunications Ideas.

Spotul de deschidere ale campaniei „Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi“ realizat de 23 Comunications Ideas
Spotul 1: Răsturnarea Spotul 2: Saltul

"Pârâtele folosesc, pe lângă denumirea protejată de «Olimpiadă», şi o siglă de natură să creeze confuzia cu simbolul Olimpiadei, precum şi o torţă stilizată, care face trimitere la torţa olimpică." - „Muşat & Asociaţii“, firma de avocatură ce reprezintă Comitetul Olimpic "Ei pretind exclusivitate asupra unui substantiv comun, «Olimpiada». De altfel, în aceeaşi perioadă a mai fost şi «Olimpiada premiilor» într-un ziar, însă Comitetul Olimpic a acţionat numai împotriva noastră." - Bogdan Naumovici, directorul firmei 23 Comunications Ideas SRL

Ne puteți urmări și pe Google News