Am condus, în premieră pe drumurile din România, cel mai mic şi mai ieftin model din gama Audi, o alternativă solidă pentru liderul istoric al segmentului cu maşini mici şi scumpe.
Audi şi-a propus să detroneze BMW din fotoliul de lider al segmentului premium, iar noul A1, deşi cel mai mic şi mai ieftin autoturism pe care l-a produs vreodată, este una dintre armele sale cele mai redutabile. Aşteptările sunt clare şi deloc modeste.
Graţie mai multor factori (celor enumeraţi mai sus li se adaugă, bineînţeles, şi inevitabila campanie agresivă de marketing), A1 va trebui să devină cel mai bine vândut model Audi din toate timpurile.
Cine este mai bun
Întrebarea care se pune (chiar dacă numai de dragul exerciţiului) sună cam aşa: este A1 mai bun ca Mini, modelul reiventat în urmă cu un deceniu de BMW, cel care a pus, practic, bazele segmentului de maşini mici cu preţuri de maşini mult mai mari?
Ei bine, şi da, şi nu. Audi nu a făcut rabat la calitate atunci când a creat A1, iar acest lucru se vede şi se simte imediat. Chiar dacă plecat din platforma mai umilului Volkswagen Polo, A1 nu lasă niciun moment impresia unei prezenţe inoportune în gama Audi. La acest capitol, Mini a fost lăsat în urmă.
Alte sectoare în care A1 stă mai bine ca rivalul său britanic sunt spaţiul (mai atent gestionat - atât pentru ocupanţii locurilor din spate, cât şi pentru bagaje), confortul (tren de rulare mai suplu, izolare fonică superioară) şi ergonomia la bord (instrumetarul de comandă Mini, oricât de fermecător prin stilul retro - pentru cei care apreciază această abordare - şi de interesant în poze, nu este decât o pacoste în utilizarea cotidiană).
A1 se înclină în faţa lui Mini atunci când sunt evaluate dinamica, poziţia la volan, şarmul, preţurile şi, cel puţin deocamdată, diversitatea gamei. "Micul BMW cu tracţiune faţă" rămâne etalonul de sportivitate în acest segment (pierzându-şi, totodată, statutul de cel mai scump), profită din plin de pe urma look-ului inconfundabil şi dispune în plus de motorizări cu o plajă mai întinsă de putere şi de o versiune cabriolet.
Accesoriu pentru răsfăţ
O bună parte din clientela noului A1 va veni dinspre grupul de reprezentante ale sexului frumos cu vaste cunoştinţe pe zona brandurilor de răsfăţ. Audi s-a impus cu certitudine ca o marcă demnă să asiste o femeie puternică spre birou, într-o incursiune necesară la shopping sau, demonstrativ, către cafenea.
INFORMAŢII ESENŢIALE Audi A1 1.4 TFSI Ambition S-tronic
Lungime/lăţime/înălţime: 3,95/1,74/1,41 metri Ampatament/masă proprie: 2,46 m/1.200 kg Capacitate rezervor/portbagaj: 45/270 (920) l Motor: benzină, 1.390 cmc, 122 CP, 200 Nm, Euro 5 Transmisie: 2x4, 7+1 A Performanţe: 8,9 (0-100 km/h), 203 km/h (vit. max.) Consum oficial mixt: 5,2 l/100 km Consum în test: 5,4 l/100 km (minim), 16,1 l/100 km (maxim) Emisii CO2: 119 g/km Dotări standard (selecţie): airbaguri (frontale, laterale şi cortină), ABS, ASR, ESP, radio-CD (MP3), volan şi scaune faţă sport, jante din aliaj de 16 inchi. Preţ cu TVA (fără opţionale): 21.413 euro Preţ minim gamă cu TVA: 17.193 euro Concurenţi: Mini Cooper 1.6 (122 CP) - 20.398 euro cu TVA; Alfa Romeo MiTo 1.4 M-Air (135 CP) - 17.267 euro cu TVA