Cârcotaşii, la "Circul de Stat"

Cârcotaşii, la "Circul de Stat"

Emisiunea "Cronica Cârcotaşilor", realizată de Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă, revine mâine pe micile ecrane, într-un format live, de la ora 19.30, pe Prima TV.

Cârcotaşul Şerban Huidu povesteşte cum a luat naştere şi pentru ce a fost lansată campania "Circul de Stat", într-un interviu acordat "Evenimentului zilei".

EVZ: A cui a fost ideea campaniei? Şerban Huidu: Ideea a venit din partea unui coleg de la Timişoara, iar dezvoltarea am făcut-o noi. Am lansat campania pentru că România seamănă cu un circ. Din păcate nu prea mai e pâine, aşa că trebuie să fie mai mult circ, şi noi încercăm să-l prezentăm aşa cum e. Mai e momentul tobelor de la final, suspansul dinaintea triplusaltului mortal. Toată lumea vrea să ne rupem gâtul, noi le arătăm că putem să ni-l rupem, dar putem să ne şi revenim. Din această cauză emisiunea va fi în direct, începând din acest sezon. Ce momente ne pregătiţi în prima ediţie? Sunt multe, prima ediţie este cea mai bogată, pentru că sunt multe întâmplări din toată vara. Pe de altă parte, este puţin atemporală, pentru că sunt întâmplări petrecute cu aproape o lună şi jumătate în urmă:

Aţi luat drept ţinte oameni cunoscuţi din Intact. Dar nu numai din Intact. Ei şi reacţionează, asta e diferenţa. În general, când zgândări o societate comunistă, ea trebuie să arate cu degetul către reacţionarul care are ceva cu societăţile comuniste. Eu, personal, n-am nimic cu niciunul dintre cei care ajung la "Cronica Cârcotaşilor". Pe de altă parte, "Cronica" se foloseşte de astfel de personaje şi de astfel de fapte sau de întâmplări pentru a da un exemplu, pentru a spune "aşa da, aşa nu". Niciunul dintre noi nu suntem sfinţi, că nu putem să fim. Suntem nişte personaje ce întruchipează ideea de mai bine, care se dezvoltă în această emisiune.

Nu vă e teamă că o să intraţi şi mai mult în conflict cu ei? Suntem deja în conflict cu ei. Tatăl colegului Găinuşă a apărut pe prima pagină în "Jurnalul naţional" pentru lucruri pe care nu le-a făcut niciodată. Socrul meu a fost filmat de o echipă a Observatorului, cu camera ascunsă, pe când era parlamentar. Ei au crezut că prin astfel de mijloace murdare ar putea să-şi rezolve problemele ce nu sunt rezolvate la ei în trust. Nu-mi iau niciun fel de măsuri, nu mă interesează.

Pe blog la Mircea Badea a apărut o replică la campania voastră. Cam puerilă.

Ce te-a deranjat în acest sezon estival? În sezonul estival pe mine m-a deranjat cel mai tare că există vacanţă parlamentară, că există vacanţa preşedintelui, că există vacanţă în general la nişte oameni care s-au dovedit a fi incompetenţi pe parcursul întregului an. N-ai realizat nimic un an întreg, dar îţi dai seama că eşti şi foarte obosit şi ai şi două luni de vacanţă, fix în mijlocul unei perioade atât de naşpa. Restul indivizilor de pe la televizor, Botezatu cu gagicile lui, chiar n-au nicio legătură, cu toate că şi ăia sfidează bunul-simţ.

Presupun că emisiunea lui Botezatu o să treacă pe la Cronică? Bineînţeles. Aici iar nu mai înţeleg o treabă. Bun, e dreptul tău la imagine şi felul tău de aţi proteja imaginea sau de înţelege să faci nişte lucruri, dar există nişte reguli ale marketingului, care sunt simple: dacă ai pornit pe un drum, păi mergi pe drumul acela, nu mai încerca să deviezi. Dacă ţi-ai demonstrat nişte opţini în viaţă, nu încerca după aceea să negi, "Eu o ţin de coadă şi tu zici că e barcă". Nu se poate, asta e valabil pentru Cătălin Botezatu.

Pentru ce personaj din acest peisaj media ai, totuşi, cuvinte de admiraţie? Am cuvinte de admiraţie pentru Marina Constantinescu, am fost invitat în emisiunea ei de la TVR şi mi-a plăcut. Dar nu e singura, mai sunt câteva emisiuni de la TVR care îmi plac. Pentru longevitate şi profesionalism nu am ce să-i reproşez Andreei Esca, chit că înăuntru ştirile devin un fel de telenovele, dar asta este, e treaba lor. Oricum, e destul de greu să o prinzi pe Andreea, cu multe lucruri, în afară de bigudiuri în cap (râde). Mai există un pic de profesionalism chiar şi în celebrele trusturi aruncătoare de rahat în stânga şi-n dreapta.

Cum mai vezi tu piaţa media? Pe piaţa media, din punct de vedere financiar, greşeala a fost făcută de Pro TV, la începutul anului 2009, când şi-au regândit politica de vânzări şi au scăzut punctul de rating, ca şi încasare. Asta a zguduit total piaţa media. Atunci când conducătorul principal îşi micşorează preţul, toţi ceilalţi suferă. A fost o greşeală majoră, nu ştiu dacă o regretă sau nu şi nici nu ştiu ce au urmărit cu ea, au vrut să-i bage pe alţii la apă… Pe de altă parte, este singura piaţă din Europa de Est care a căzut catastrofal, fluctuaţiile au fost atât de mari, 70%, ceea ce este imens. De abia îşi găsise făgaşul normal prin 2007-2008, că totuşi, suntem o ţară mare şi potenţialul este ridicat şi atunci, agenţiile de publicitate s-au aflat într-o situaţie schizofrenică, paranoică şi pe de o parte şi-ar dori ca piaţa să evolueze dar pe de altă parte, nu-şi permit să piardă clienţi, şi atunci negociază preţul din ce în ce mai mic.

Anii care vor urma vor fi din ce în ce mai complicaţi, deşi cifrele de anul acesta arată un pic mai bine: de căzut cazi uşor, de ridicat e mai greu. De aceea nu există nici calitate, pentru că o ediţie de anvergura lui "Dansez pentru tine", costă în jur de 250.000 de euro (nu ştiu sigur), în schimb ce o făcătură ca "Trădaţi în dragoste", prinşi cu amanta în pat, costă 3000 de euro, maxim.

Ne puteți urmări și pe Google News