Firma care a creat brandul turistic: asemănarea "este absolut accidentală"

Firma care a creat brandul turistic: asemănarea "este absolut accidentală"

„Similitudinea cu celălalt desen, deşi remarcabilă, este absolut accidentală şi neintenţionată, o consecinţă a două procese creative complet diferite şi nerelaţionate”, se arată în răspunsul primit astăzi de ministrul Turismului, Elena Udrea, de la asocierea THR/TNS.

În răspunsul transmis, THR/TNS susţine că „brandul de turism al României şi toate componentele sale au fost create de noi şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale”. Imediat după lansarea brandului turistic al României la Shanghai, în presă au apărut informaţii potrivit cărora un element din logo-ul turistic (frunza) nu ar fi original. Astăzi, Elena Udrea a solicitat un răspuns de la firma care a creat brandul turistic.

Pe de altă parte, asocierea arată că „existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene ce este produsă şi răspândită prin internet în fiecare zi în toată lumea” şi completează că frunza din logo-ul României are diferenţe de formă, culoare şi orientare faţă de desenul prezentat în presă ca aparţinând domnului Nulens.

"Izotipul (frunza-n.r.) a fost desenat de propriii noştri graficieni"

„THR/TNS doreşte să comunice clar că izotipul (frunza-n.r.) utilizat în identitatea vizuală a României a fost dezvoltat în mod specific pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului”, se mai arată în răspunsul solicitat.

Referitor la vizualul brandului, asocierea THR/TNS menționează că acesta „a fost elaborat în cadrul unui proces complex, (...) din care au rezultat peste 70 de logo-uri şi peste 30 de izotipuri, dintre care câteva au fost testate ulterior, în mai multe etape, pe pieţe, în vederea identificării celor preferate de potenţialii vizitatori ai României. Izotipul a fost desenat de propriii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare.”

Elena Udrea a convocat Consiliul de brand

Potrivit ministerului Turismului, prin aceeași scrisoare, asocierea THR /TNS şi-a manifestat disponibilitatea de a le pune la dispoziţie toate manuscrisele, desenele şi schiţele realizate în procesul de creaţie, în vederea clarificării oricăror dubii. În urma răspunsului primit astăzi, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a decis să convoace Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, pentru luni, 2 august 2010, la ora 16:00.

Ne puteți urmări și pe Google News