Aproximativ 90 din cele 150 de persoane care trebuie disponibilizate din cadrul Primăriei Sibiu în urma deciziei guvernului de a reduce numărul de funcţionari se vor reîntoarce la aceleaşi locuri de muncă. Asta pentru că serviciul public din cadrul căruia vor fi disponibilizaţi va fi transformat în societate comercială, al cărei unic acţionar este Consiliul Local Sibiu.
În urma acestei mutări, din Primăria Sibiu vor mai îngroşa rândurile şomerilor sibieni doar aproximativ 60 de persoane: peste 50 din rândurile Poliţiei Comunitare Sibiu şi alte şapte din cadrul Serviciului de Evidenţă a Populaţiei.
Serviciu cu venituri proprii
Serviciul Administraţia Pieţelor al municipiului Sibiu va deveni a şasea societate comercială a administraţiei locale din Sibiu, după SC Drumuri şi Prestări Construcţii, SC Apă Canal, SC Urbana, SC Energie Termică şi SC Tursib, toate societăţi pe acţiuni.
„Serviciul Pieţe funcţionează pe bază de venituri proprii. Nu primeşte niciun fel de subvenţii, deci poate fi transformat în societate comercială. Cei aproximativ 90 de angajaţi ai acestui serviciu vor fi disponibilizaţi, de facto, dar vor fi reîncadraţi în viitoarea societate comercială”, spune primarul Sibiului, Klaus Johannis.
Primarul recunoaşte că această măsură e aplicată pentru reducerea numărului de oameni care vor rămâne fără un loc de muncă.
„Este o soluţie, de aceea lucrăm la aceasta. Este dorinţa mea de a avea un număr mic de disponibilizaţi trimişi în şomaj”, mai spune Johannis. Serviciul Public administraţia pieţelor are, pentru anul în curs, un buget de cheltuieli estimat la 200.000 de lei.
Concedieri masive la Poliţia Comunitară
Soluţia găsită pentru Serviciul Pieţe nu poate fi aplicată şi în alte situaţii, având în vedere că sunt ocupate doar 150 din cele aproximativ 400 de posturi care trebuie tăiate la Primăria Sibiu.
„Nu există variante de salvare pentru ei. Am cerut un punct de vedere sindicatelor care au venit cu câteva propuneri de criterii pe baza cărora să fie făcute disponibilizările”, mai spune primarul Sibiului.
Printre aceste propuneri se numără câteva care iau în calcul şi situaţia extraprofesională a angajaţilor, cum ar fi locul de muncă al celui de-al doilea soţ.
„De exemplu, dacă lucrează amândoi în administraţie, să nu fie disponibilizaţi amândoi”, mai spune Johannis. Disponibilizările urmează să fie făcute, cel mai probabil, în a doua parte a lunii viitoare.