Regia Autonomă de Transport Timişoara (RATT) ia măsuri anticriză discutabile: pe de o parte disponibilizează controlorii şi personalul de mentenanţă, iar pe de alta înfiinţează un post de director adjunct şi creşte preţul biletelor.
Pentru a-şi reduce cheltuielile, regia prelungeşte şomajul tehnic al celor 240 de angajaţi până pe 15 septembrie, va reduce cu 20% numărul mijloacelor de transport în comun şi trimite în şomaj 400 din cei 1.500 de angajaţi. Între aceştia se găsesc 65 de controlori, astfel că de acum încolo poliţiştii comunitari îşi vor extinde atribuţiile şi la controlul biletelor.
„Vom face economii la bugetul RATT de 2 milioane de euro anual”, susţine directorul general Ioan Goia, deoarece 49% din cheltuielile RATT reprezintă salariile. Însă, efectele acestor măsuri de concediere vor apărea abia în primăvara anului viitor, după ce regia va plăti salariile compensatorii, care reprezintă între 5 şi 9 salarii de câte 1.800 de lei.
Bilete mai scumpe
Pe de altă parte, RATT are o poprire pe cont pentru impozite pe salarii şi TVA neachitate în ultimele şase luni, în valoare de 6 milioane de lei. Pentru alte 40 de milioane de lei datorii la bugetul de stat, Fiscul a instituit sechestru asigurator pe toate mijloacele de transport ale RATT şi pe bunurile imobile. În schimb, de câteva luni, regia are şi un post de director adjunct.
În acest context, ca să facă rost de bani, conducerea regiei a decis majorarea cu 25% a preţului biletelor de călătorie.