Intelectualii nu se mulţumesc doar cu facultatea

Intelectualii nu se mulţumesc doar cu facultatea

Absolvenţii de liceu participă într-o măsură mai mică la cursuri de dezvoltare profesională decât cei cu studii universitare, este concluzia unui studiu GfK desfăşurat în această lună în România.

Rezultatele cercetării arată că puţin peste o treime dintre tinerii care termină o facultate îşi continuă studiile, cea mai la îndemână formă educaţională pentru aprofundarea acestora într-un anumit domeniu fiind masterul, accesibil pentru un sfert dintre absolvenţii de facultate. La pol opus, cea mai greu accesibilă formă de studii aprofundate este cursul MBA, urmat de numai 2% dintre românii cu diplomă universitară. Marea majoritate îşi continuă studiile în maximum primii 3 ani după facultate şi aproape jumătate dintre ei fac mai mult de o şcoală suplimentară - a doua facultate,  cursuri postuniversitare sau master. Tinerii supra-şcoliţi se aleg cu locuri de muncă bine plătite şi cu alte facilităţi în companii private care au mai mult de 50 de angajaţi. Motivaţia – pasiunea şi banii Pasiunea pentru un domeniu şi dorinţa de a deveni un profesionist mai bun sunt principalele motive care îi determină pe tinerii universitari să îşi continue studiile după absolvirea primei facultăţi. Pentru un sfert dintre cei care şi-au aprofundat pregătirea, factorul hotărâtor a fost obţinerea unui job mai bine plătit. Însă, jumătate dintre tinerii chestionaţi nu au participat la niciun curs de pregătire profesională sau personală în 2009. Altfel, uitându-ne în rândul celor care au participat la astfel de cursuri, putem spune ca cea profesională deţine supremaţia - 40% din repondenţi. Perfecţionări pe banii altora Tinerii caută întotdeauna surse de finanţare a cursurilor de dezvoltare profesională. O treime au făcut aceste cursuri gratis, iar o altă treime a beneficiat de acestea prin intermediul companiilor pentru care lucrează. Un sfert dintre ei şi-au plătit singuri cursurile. În plină criză, investiţiile companiile pentru dezvoltarea profesională a angajaţilor au scăzut considerabil, astfel că, anul trecut, tinerii care au fost interesaţi de de dezvoltarea personală fie şi-au plătit singuri taxele, fie au aplicat la cursuri care le erau oferite gratis. Cele mai căutate de către aceştia sunt cursurile de comunicare. Atunci când tinerii care au absolvit cel puţin un liceu se gândesc să investească personal în formarea lor, aleg cursurile în principal după tematică şi certificarea obţinută la sfârşit, iar patronii sunt cei mai sensibili la preţ.

  • Studiul GfK a fost realizat pe un eşantion de 600 de respondenţi între 18 şi 44 ani din mediul urban care au absolvit un liceu sau o formă de învăţământ superior. Eşantionul este reprezentativ pentru populaţia ţintă, cu o eroare maximă de 4%.

Ne puteți urmări și pe Google News