Maşină de lux fără garanţie

Maşină de lux fără garanţie

Un bărbat din Buşteni acuză faptul că un service Ţiriac Auto, din Braşov, refuză schimbarea unei piese de la o maşină de teren aflată în garanţie.

De aproape un an, Norbert Nemethi, proprietarul unui Land Rover Discovery 3, în valoare de 55.000 de euro, are probleme din ce în ce mai mari cu maşina, ultima fiind legată de schimbarea unei piese fără de care vehiculul nu poate porni.

Bărbatul susţine că, potrivit contractului, are dreptul să beneficieze de schimbarea gratuită a piesei, însă la service-ul Ţiriac Auto Braşov este refuzat pe motiv că el ar fi fost de vină pentru această ultimă defecţiune.

Clauza acordării de asistenţă rutieră în Europa, fără efect

„Problemele au început în vara anului trecut, când eram în Grecia, în concediu, şi mi s-a stricat maşina. Pe lângă faptul că a durat două săptămâni reparaţia, nu am primit maşină la schimb în toată această perioadă, chiar dacă o clauză a contractului maşinii includea asistenţă oriunde în Europa”, susţine bărbatul, ne mulţumit că a plătit 2.800 de lei factura la telefon pentru a se lămuri ce se întâmplă cu maşina lui.

„Răspunsul celor de la service a fost că, «dacă eraţi oriunde în altă ţară, situaţia ar fi fost alta»”, susţine reclamantul.

Problemele nu s-au terminat aici. În ultima lună, a dus maşina la service de trei ori. La două zile după reparare, autoturismul nu a mai pornit. „Cei de la service mi-au spus că s-a stricat demarorul din vina mea, deci nu pot beneficia de garanţie, lucru total neadevărat”, explică revoltat proprietarul maşinii, care bănuieşte că i s-au înlocuit piesele originale cu unele defecte.

Drept urmare, a solicitat o verificare a pieselor pentru a li se atesta autenticitatea.

Ţiriac Auto Braşov: e problema noastră şi a clientului

Reprezentanţii firmei Ţiriac Auto Braşov au refuzat să dea detalii despre acest caz, motivând că „situaţia semnalată intră sub incidenţa colaborării dintre Ţiriac Auto Braşov şi client. De aceea, rezolvarea situaţei se va desfăşura exclusiv în cadrul menţionat”, ne-a declarat Ana Negoiţă, asistent calitate în cadrul firmei.

Între timp, reclamantul a fost contactat de reprezentanţii firmei, care au confirmat că îi vor schimba piesa defectă.

Experţii care se ocupă de protecţia consumatorului spun că, în acest caz, proprietarul beneficiază de garanţie comercială. „În funcţie de conţinutul clauzelor garanţiei, consumatorul poate vedea dacă unitatea service a acţionat corect sau nu”, explică Mihai Titichi, şef serviciu juridic ANPC.

Comisariatul local pentru protecţia consumatorilor e cel care poate acţiona dacă nu se ajunge la o înţelegere.

Ne puteți urmări și pe Google News