Duster în România: lansat azi, disponibil din 15 aprilie
- Adam Popescu
- 18 martie 2010, 16:20
Constructorul Dacia a lansat primul său SUV şi în România. Duster şi-a făcut intrarea pe piaţa românească în compania fostului campion mondial de Formula 1 Alain Prost, precum şi a antrenorului echipei naţionale de fotbal, Răzvan Lucescu.
Dacia a prezentat, astăzi, SUV-ul Duster în România. Al şaselea şi cel mai aşteptat model din gama constructorului autohton controlat de Renault va putea fi privit îndeaproape şi condus de potenţialii clienţi, dar şi de aceia care au plasat deja o comandă fermă abia din 15 aprilie, data de la care va ocupa un loc în showroomurile Dacia din ţară.
La evenimentul găzduit de World Trade Plaza Bucureşti au participat, între alţii, fostul campion mondial de Formula 1 şi actualul vector de imagine Dacia Alain Prost, selecţionerul echipei naţionale de fotbal a României, Răzvan Lucescu, dar şi Bogdan Stelea şi Didi Prodan.
Cu această ocazie, Alain Prost a lăudat Dacia Duster, dar a şi recunoscut că nu a condus încă versiunea ”civilă” a SUV-ului produs la Piteşti. După cum se ştie, fostul mare pilot de F1 a ocupat locul doi în ediţia din acest an a campionatului de viteză şi măiestrie pe gheaţă ”Trofeul Andros”, la bordul unui prototip de curse Duster.
Prost a mai semnalat câştigul rapid de notorietate obţinut de Dacia în Occident: ”În Franţa, în urmă cu trei ani, lumea credea că Logan este o nouă marcă, nu un model al unui brand cu vechime”. Campionul francez a recunoscut că în acea perioadă ar fi fost înclinat să refuze rapid asocierea cu numele Dacia! Prost: Maşinile hibride şi electrice nu sunt pentru toată lumea
Chestionat de ”Evenimentul zilei” în legătură cu momentul apariţiei primului SUV Dacia – unul care coincide cu banalizarea tehnologiei hibride şi cu apropiata apariţie a primelor autoturisme 100% electrice destinate consumului larg – Prost s-a mulţumit să amintească faptul că unele versiuni Duster emit o cantitate redusă de dioxid de carbon în atmosferă.
Francezul a adăugat că ecologia este constisitoare şi că noile tehnologii nu sunt nici ele atât de ”curate” deocamdată pe cât se promovează (cu trimitere la modul de producere a energiei electrice şi a acumulatorilor).
Prost consideră că pentru mărcile populare, aşa cum este şi cazul Dacia, este mai potrivită o abordare cât se poate de clasică şi pentru a ţine cât mai jos preţurile de vânzare.
”Tehnologia hibridă, maşinile electrice reprezintă provocări pe care trebuie şi pot să şi le asume marii producători de automobile. În acest moment, pentru Dacia e foarte bine că a realizat un SUV precum Duster”, a punctat Alain Prost. Preţuri şi dotări
Cea mai ieftină versiune a SUV-ului Dacia Duster, una cu tracţiune faţă, va costa 10.500 de euro. Prezenţa tracţiunii integrale va impune un preţ minim de achiziţie de 12.300 de euro. În echiparea de top (4x4), noul model românesc va costa 15.600 de euro.
Duster va fi oferit cu trei niveluri de dotări: Duster (de bază), Ambiance (intermediar) şi Laureate (de top).
Echiparea de bază (Duster), foarte spartană, include ABS cu EBV şi asistenţă la frânarea de urgenţă, airbaguri frontale pentru şofer şi pasager, sistem Isofix pentru scaunul de copil dedicat locurilor laterale spate, direcţie asistată hidraulic.
Lipsesc dotări comune astăzi precum aerul condiţionat, închiderea centralizată, instalaţia audio, geamurile şi oglinzile acţionate electric, volanul reglabil. Cartea tehnică Dacia Duster este un SUV compact (4,3 metri lungime şi 1,8 metri lăţime), disponibil atât cu tracţiune integrală, cât şi 2x4 (pe puntea faţă). Automobilul autohton este propulsat fie de un motor pe benzină (1.6 - 105 CP), fie de unul turbodiesel, pe motorină - 1.5 dCi (cu 85 sau 110 CP). Varianta de top a unităţii 1.5 dCi (cea care dezvoltă 110 CP) – cu sau fără tracţiune integrală – şi motorul pe benzină (dar numai atunci când este conectat la sistemul 4x4) respectă norma de poluare Euro 5. Aceste trei versiuni beneficiază, în momentul înmatriculării, de lipsa taxei pe poluare. Toate versiunile Dacia Duster sunt dotate cu transmisie manuală. O premieră pentru actuala gamă deţinută de producătorul autohton este cutia de viteze cu 6+1 trepte, care acompaniază atât motorul 1.5 dCi de 110 cai-putere, cât şi ”benzinarul” de 1.6 litri – dar numai când maşina dispune de tracţiune integrală. Cât costă Dacia Duster: