GUVERNUL își schimbă planurile la final de an. Moldovenii rămân fără autostrada promisă până în 2030
- Călin Căciuleanu
- 29 decembrie 2017, 14:24
În noul proiect de infrastructură rutieră al Guvernului Tudose, tronsoanele de autostradă către Moldova prevăzute anterior în planul de guvernare sunt modificate substanțial. Ministerul Transporturilor unește secțiunile precedente într-una singură
Ministerul Transporturilor a detaliat printr-un comunicat de presă încadrarea proiectului de autostradă Brașov-Bacău-Pașcani-Iași-Ungheni în Master Planul General de Transport.
„MINISTERUL TRANSPORTURILOR în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, are responsabilitatea pregătirii și gestiunii portofoliului de proiecte pentru finanțarea din fonduri europene în perioada 2014-2020 și post 2020 în conformitate cu Master Planul General de Transport (MPGT).“
În acest sens, sectorul Brașov-Bacău este inclus în Capitolul I din MPGT, pentru perioada 2020-2030.
Sectorul Bacău-Pașcani este este identificat ca drum expres, cu posibilitatea de a fi ridicat la standardul de autostradă „în condițiile în care valorile de trafic și indicatorii tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții justifică noul standard sau în cazul în care trebuie păstrată soluția unitară la nivel de coridor”, arată comunicatul de presă.
Ultimul sector, Bacău-Pașcani, face parte din autostrada Tg. Neamț-Iași-Ungheni, fiind încadrat în cadrul MPGT în Capitolul III, în perioada 2014.2020
În ultima ședință de Guvern a anului 2017, Ministrul Transporturilor, Felix Stroe a anunțat intentia Ministerului de a comasa două proiecte de autostradă într-unul singur. Este vorba despre secțiunile Ungheni-Iași-Tg. Mureș, respectiv Bacău-Brașov.
„Proiectul de autostradă Braşov – Bacău – Paşcani – Iaşi – Ungheni. În conformitate cu Master Planul General al României, proiectul are o lungime de 336, 5 kilometri şi un cost pe investiţie estimativ de 3,08 miliarde de euro. Proiectul este compus din mai multe sectoare de autostradă. Astfel, sectorul Braşov – Bacău, autostrada A5, cu o lungime de 160 km, cu un cost de investiţie de 1,84 miliarde de euro, sectorul Bacău – Paşcani, cu o lungime de 81,2 km, cu un cost de investiţie de 485,5 milioane euro şi sectorul Paşcani – Iaşi – Ungheni, cu o lungime de 95,2 km“, a declarat ministrul. Acesta nu a oferit detalii cu privire la costurile aferente ultimulului tronson.