În jur de 1 milion de euro a tocat în patru ani de raliuri echipajul Edwin Keleti-Victor Ponta. Umbrărescu, Negoiţă, Rus au plătit toată distracţia liderului PSD.
Sponsorii s-au înghesuit să-şi facă loc la uşa echipajului de raliuri Keleti- Ponta într-o perioadă în care mulţi piloţi mult mai galonaţi, cu titluri naţionale în spate, au trebuit să stea pe tuşă, nereuşind să adune buget pentru a se înscrie în campionat. Pentru Keleti, partenerul lui Ponta, s-au găsit bani, sute de mii de euro an de an, chiar în plină criză economică. Echipajul a schimbat anual, uneori chiar şi de două ori pe an, cele mai performante maşini de raliu la nivel mondial, culminând cu un Ford Focus WRC, de peste 100.000 de euro. Beneficiind de cel mai mare buget, cei doi au şi devenit lideri la clasa N.
Donaţie directă de la Negoiţă pentru Ponta
Rând pe rând, Ioan Rus (PSD), Regele Asfaltului Dorinel Umbrărescu şi deputatul PSD Robert Negoiţă au întreţinut cu dărnicie capriciul "micului Titulescu", Victor Ponta.
Ba, Sorin Ovidiu Vântu a pus şi el umărul, cadorisindu-l pe Edwin Keleti cu 140.000 de lei pentru nişte proiecte editoriale care nu s-au concretizat niciodată.
Unul dintre sponsorii lui Ponta este deputatul PSD Robert Negoiţă. Acesta deţine 60% din societatea Pro Hotel SRL din Bucureşti. În 2008, prin intermediul acestei societăţi comerciale, Negoiţă l-a sponsorizat direct pe Victor Ponta cu un autoturism Renaul Clio Sport, în sumă de 117.000 lei. Contractul a fost încheiat în data de 1 februarie 2008.
La câteva zile, mai exact în data de 10 februarie 2008, între Ponta şi Negoiţă, intervine un act adiţional prin care a fost schimbat beneficiarul sponsorizării, din Victor Ponta în SC Auto Media SRL din Cluj Napoca, firma patronată de Edwin Keleti, coechipierul şefului PSD. În cele din urmă, după ce a fost folosită în campionatul intern de raliuri, maşina a fost cumpărată de firma lui Keleti, la un preţ foarte mic.
Numele lui Robert Negoiţă şi al deputatului Niculae Bănicioiu apar într-un imens scandal sexual, cei doi fiind martori într-un proces de proxenetism. Pe linie de partid, conducerea PSD nu a întreprins nicio acţiune disciplinară împotriva celor doi.
Alt băiat săritor, Umbrărescu, Regele Asfaltului
Un alt sponsor generos pentru echipajul de raliuri Ponta- Keleti a fost regele asfaltului, Dorinel Umbrărescu. Prin firmele A&R Bacău şi Tehnostrade SRL, Umbrărescu a sponsorizat echipajul de raliuri cu un autoturism Renault Clio, în valoare de 502.000 lei. În schimbul banilor, Auto Media SRL se angaja să presteze servicii de publicitate în domeniul auto în cadrul Campionatului de Raliuri al României, în ediţiile 2009, 2010 şi 2011. În cadrul acestui contract, firmele lui Umbrărescu au plătit contravaloarea unei maşini iar firma lui Keleti s-a închis în contabilitate cu prestarea unor servicii de publicitate. "Evenimentul zilei" a descoperit că Auto Media SRL nu a făcut reclamă pe maşina de concurs firmei lui Umbrărescu decât o singură dată. După ce maşina s-a răsturnat în timpul unei competiţii, echipajul Ponta- Keleti a folosit altă maşină care nu a mai fost inscripţionată cu numele firmelor lui Umbrărescu.
Ultimul pe listă, cu voia dumneavoastră: Ioan Rus
Şi Ioan Rus l-a sponsorizat pe Victor Ponta, oferindu-i anul acesta un Mitsubishi Lancer Evolution X RS, în valoare de 150.000 de lei. S-a respectat reţeta, Keleti oferindu-se să presteze servicii de publicitate şi să participe la evenimentele organizate de RMB Inter Auto, firma lui Rus care deţine mai multe showroom-uri auto.
Click pe imagine pentru a mări
GHIŞEFT: 3.000 DE EURO/LUNĂ
Vântu l-a plătit regeşte pe Keleti, ca să nu facă nimic
Pilotul lui Ponta a fost plătit regeşte de Sorin Ovidiu Vântu. Inspectorii fiscului au mai descoperit faptul că Edwin Keleti s-a aflat pe statul de plată al societăţilor Caţavencu SRL şi Poligraf SRL, ambele patronate de Sorin Ovidiu Vântu. Bănuiala se referă la faptul că aceste contracte de prestare a unor servicii editoriale erau de fapt paravanul pentru sponsorizările acor date de Sorin Ovidiu Vântu către echipajul de raliuri Ponta-Keleti.
Pentru prestaţiile sale la săptămânalul Caţavencu, unde scria o rubrică de restaurante, Edwin Keleti a fost plătit cu suma de 106.000 lei. Întrebat despre implicarea sa la Caţavencu, Edwin Keleti a spus că, potrivit contractului, ar fi trebuit să se ocupe şi de înfiinţarea Secţiei Auto, dar că acest lucru nu s-a întâmplat. Inspectorii fiscului au stat de vorbă şi cu cei de la Caţavencu SRL care au precizat că nu a fost vorba niciodată despre înfi inţa rea unei "Secţii Auto" la săptămânalul Caţavencu.
Mai mult, Keleti a fost angajat şi la societatea Poligraf SRL, firmă care edita ziarul Cotidianul. Acest proiect editorial avea legătură cu Realitatea TV, unde Keleti ar fi trebuit să realizeze emisiunea TV Super Car, emisiune care nu a mai intrat niciodată în grila de programe. Suma primită de Keleti pentru proiectul TV a fost de 33.000 de lei. Cele două firme sunt acum în faliment, averea acestora fiind vândută de lichidatorii judiciari.
Edwin Keleti a declarat ieri că relaţiile contractuale derulate cu firmele care au acordat sponsorizări nu sunt fictive. În plus, Keleti a precizat că Victor Ponta nu a fost acţionar la Auto Media SRL din Cluj Napoca. "Nu există niciun fel de contracte de sponsorizare încheiate între Auto Media SRL şi grupul de firme Realitatea- Caţavencu", a spus Keleti.
DEMAGOGIE
Ponta îl atacase pe Umbrărescu
Dorinel Umbrărescu şi-a construit imperiul financiar doar pe baza contractelor generoase cu statul. Firmele lui Umbrărescu, denumit de presă "regele asfaltului" construiesc autostrăzi sau repară la greu drumurile naţionale din ţară. În 2009, Umbrărescu a fost cel mai generos partener de afaceri al firmei Auto Media din Cluj Napoca, având o contribuţie de 502.000 lei. Nimeni nu trebuie să îi plângă de milă lui Umbrărescu. Omul de afaceri a dat pentru că avut de unde. Cifra de afaceri înregistrată de Tehnostrade SRL Bacău, doar pentru anul 2009, este ameţitoare: 645.1 milioane de lei şi un profit net de 188.3 milioane lei, adică 44.7 milioane de euro. În 2003, Victor Ponta a întreprins un control la firmele lui Umbrărescu, în calitate de şef al Corpului de Control al prim-ministrului Adrian Năstase. Ponta a închis cazul, dar mai târziu acuza "Regii asfaltului" că stau în preajma lui Traian Băsescu. Citiţi şi:
- Sorin Blejnar, şeful ANAF: Ponta a beneficiat de sponsorizări de 300.000 de euro din partea lui SOV şi Umbrărescu
- Ponta îşi dă demisia! Din funcţia de copilot
- EXCLUSIV. Ipocrizia lui Victor Ponta are un preţ piperat: 120.000 €. PLUS de la cine a primit cadoul liderul PSD
- Copilotul Victor Ponta venea la cursele de raliu cu elicopterul
- Lui Ponta - Copilotu' îi creşte nasul: zice că nu-l cunoaşte pe sponsorul Umbrărescu