Cifrele vorbesc! Maşina electrică, un fiasco

Cifrele vorbesc! Maşina electrică, un fiasco

În pofida promovării agresive şi a facilităţilor uneori colosale acordate de statele europene, maşina electrică este o adevărată "mână moartă" pentru piaţa auto.

Europenii nu o vor: oficial îi merge rău!

Dincolo de optimismul deşănţat al producătorilor de maşini fără emisii poluante şi într-o totală nepotrivire cu interesul mass-media şi facilităţile uneori colosale acordate de guvernele europene pentru achiziţionarea unui model care poate fi încărcat la priză stau cifrele reci, care descriu o realitate incontestabilă: maşina electrică este un fiasco. Măcar pentru moment.

Dintr-un total de 7.350.534 de autoturisme noi comercializate în prima jumătate a anului în Europa (potrvivit datelor ACEA), numai 5.222 de unităţi au fost electrice, indică o statistică JATO. Este vorba doar de acele maşini cumpărate "la bucată", mai ales de clienţii persoane fizice, cu alte cuvinte - sunt excluse flotele, dar acesta poate fi cel mai bun indicator pentru interesul real manifestat de şoferii europeni.

Clienţii, pe care statele europene au încercat din răsputeri să-i convingă să-şi cumpere maşini electrice - prin reduceri la achiziţie sau deduceri de taxe care merg de la câteva sute până la mai bine de 20.000 de euro! -, sunt departe de a fi convinşi de binefacerile aduse de acest tip de autoturisme.

Aşadar, nici favorurile pecuniare, nici "zgomotul" din presă, nici măcar premiile (şi ele intens mediatizate) - modelul 100% electric Nissan Leaf este deţinătorul distincţiilor "Maşina anului" atât în Europa, cât şi în lume - nu au cântărit mai mult decât neîncrederea faţă de utilitatea reală, în acest moment, a automobilului electric.

Până când producătorii (şi statele) nu vor rezolva problematica spinoasă a bateriilor, timpilor necesari reîncărcării acestora, autonomiei şi infrastructurii, iar preţurile de achiziţie nu vor deveni rezonabile, e de aşteptat ca segmentul "electricelor" să rămână o adevărată "mână moartă", pentru piaţa auto. Sau, cum au punctat sec specialiştii JATO: vânzările de maşini electrice sunt influenţate mai mult decât s-a crezut iniţial de alţi factori decât subvenţiile acordate clienţilor.

Prima maşină electrică din România: 3,5 metri, 36.000 €

Mitsubishi i-MiEV a fost primul autoturism 100% electric produs în serie mare ajuns în România. Modelul a fost lansat în luna martie. Maşina de nici 3,5 metri lungime are un preţ de listă imens: 36.640 de euro cu TVA.

Timpul necesar încărcării acumulatorului litiu-ion (la priză) variază între şase şi opt ore. Autonomia maximă oficială atinge 150 de kilometri. i-MIEV are patru stele (din cinci) la testul de siguranţă Euro NCAP. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FdCICcJrRW0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/spAvnNw7iTw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Citiţi şi:

  • Şi se jură că: Ferrari nu va face niciodată maşini electrice
  • Maşinile puternice, tot mai curate
  • Cu o concesie minimă, maşina electrică poate fi şi practică
  • Demaraj dificil pentru maşinile electrice
  • Ce obstacole stau în calea autovehiculelor electrice
  • "Benzinărie" autohtonă pentru maşini electrice

Ne puteți urmări și pe Google News