Cât te costă să-ţi faci o ciocolată pe gustul tău
- Cristina Sb îrn
- 27 septembrie 2011, 23:59
50 de lei şi 15 minute. De atâta ai nevoie pentru a-ţi crea o tabletă personalizată. Pentru asta, trebuie să te deplasezi până în Pantelimon, lângă Bucureşti, la primul magazin specializat.
În filmul "Charlie şi fabrica de ciocolată", un puşti câştigă un tur al fabricii lui Wiilie Wonka. În timp ce aventurile se desfăşoară pe ecran, bunătăţi minunate se înfăţişează ochilor, făcându-ne să ne dorim ca, măcar pentru o zi, să fim şi noi maeştri ciocolatieri. Acum, pentru 50 de lei, îţi poţi pune imaginaţia la treabă şi experimenta arome şi ingrediente, creându-ţi propria ciocolată, fie ea cu ghimbir, lavandă sau fulgi de ardei iute. Pentru acest lucru trebuie să dai o fugă până în Pantelimon, lângă Bucureşti, la magazinul deschis de Heidi Chocolat SA, parte a grupului elveţian Läderach. Ai de ales între zece condimente, pentru a crea o ciocolată personalizată în mai puţin de 15 minute. Te poţi juca de-a maestrul ciocolatier şi pe internet, urmând ca tabletele create după instrucţiunile tale să-ţi fie trimise acasă. De asemenea, din acest magazin poţi cumpăra praline, tablete, batoane, precum şi ciocolată de calitatea a doua, respectiv produsele rupte pe linia de ambalare, neconforme la gramaj, dar perfecte ca gust şi care costă mai puţin. În Elveţia există deja astfel de magazine-concept. Ce preferinţe au românii în criză Românii cumpără, în principal ciocolată umplută cu diverse sortimente de cremă, potrivit lui Erwin Vondenhoff, directorul general Heidi Chocolat SA. "Ce ciocolată se consumă nu ţine numai de gust, ci este şi o problemă de bani. Românii se orientează către ciocolată cu cremă, deoarece este mai ieftină. Vesticii consumă mai puţin aceste sortimente de ciocolată", a declarat, pentru EVZ, Vondenhoff. Potrivit acestuia, elveţienii preferă ciocolata cu lapte, iar ruşii pe cea neagră. Cei mai mari jucători de pe piaţa ciocolatei din România sunt: Kraft - care deţine şi primele trei mărci ca volum de vânzări, Milka, Poiana şi Africana; Cadbury - care are în portofoliu branduri precum ROM, Kandia, Măgura, Laura, Silvana şi Supreme Chocolat - care vinde ciocolată sub brandul Primola. Criza i-a facut pe români să cheltuiască mai puţini bani pe anumite categorii de produse, respectiv pe dulciuri, pâine, lapte, ciocolată sau brânză. Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK, în 2010, românii au cumpărat cu circa 17% mai puţină ciocolată decât în 2009. CRIZĂ Piaţa de profil, înapoi în 2007 2010 a adus o contracţie a pieţei ciocolatei de circa 20-25%, până la o valoare totală de 820 milioane de lei. "Piaţa ciocolatei din România are acum dimensiunea din anii 2007-2008", a declarat Erwin Vondenhoff, directorul general Heidi Chocolat SA. Producătorii care vizează afaceri în creştere se orientează spre export. Este şi cazul celor de la Heidi. "Acum trei ani doar 5% din producţie mergea la export. La finalul acestui an vom ajunge să exportăm circa 45% din ce producem în fabrica din Pantelimon. În doi-trei ani vom ajunge la 60-70%", a declarat Vondenhoff. Bazându-se pe exporturi, acesta se aşteaptă la o creştere cu 20% a afacerilor în acest an, până la 65 de milioane de lei. Cota de piaţă deţinută de Heidi este de 9-10%, în creştere faţă de 2008, când nu trecea de 6%. Citiţi şi:
- Ce fel de ciocolată preferă românii, ruşii şi elveţienii şi ce factori influenţează vânzările