Fiat încearcă să ne emoţioneze cu un Panda mai dolofan| FOTO
- Cristian Ionescu
- 30 august 2011, 21:21
A treia generaţie a modelului de oraş Fiat Panda, care va fi etalată, în premieră, la Salonul auto de la Frankfurt de luna viitoare, a păstrat profilul consacrat, dar a crescut în toate direcţiile.
Fiat s-a mobilizat în sfârşit. Producătorul auto italian a confirmat astăzi că va prezenta, la Salonul auto de la Frankfurt de luna viitoare, noul model Panda.
Acestea sunt primele imagini oficiale cu a treia generaţie Fiat Panda, care, după cum v-am informat anterior, este mai mare decât cea lansată în 2003, prezentă încă prin showroom-urile mărcii.
Fără a renunţa la designul consacrat, noul Panda propune o imagine mai puternică, subliniată şi de dimensiunile superioare.
Modelul de oraş italian a crescut cu aproape 12 centimetri în lungime şi cu ceva mai mult de şase centimetri pe lăţime.
Pentru că, probabil, nu era suficient de înalt, noul Panda a mai adăugat un centimetru şi acestei coordonate.
Rezumând, a treia generaţie Fiat Panda se laudă cu o lungime de 3,65 metri, o lăţime de 1,64 metri şi o înălţime de 1,55 metri.
Interiorul maşinii a câştigat în maturitate, graţie banchetei (cu spătar rabatabil fracţionar) care poate culisa înainte-înapoi, în funcţie de nevoile de moment - mai mult loc dedicat pasagerilor din spate sau spaţiu superior pentru depozitarea bagajelor.
De asemenea, spătarul scaunului din dreapta faţă poate fi coborât peste şezut, la orizontală, pentru a încropi un fel de măsuţă.
Gama de motorizări Fiat Panda va fi alcătuită, iniţial, din două unităţi alimentate cu benzină (de 0.9, respectiv, 1.2 litri, cu doi sau patru cilindri) şi una turbodiesel (cunoscutul Multijet de 1.3 litri, cu patru cilindri şi Start-stop).
Informaţii neconfirmate încă dau ca posibilă apariţia, la o dată ulterioară, a unei versiuni Panda Abarth, animată de versiunea de top (105 CP) a micului motor TwinAir turbo de 900 centimetri cubi.
Fiat va începe comercializarea noului Panda în prima parte a anului viitor.