Facebook sau Google+: ce ne oferă fiecare?

Facebook sau Google+: ce ne oferă fiecare?

Google+ completează gama de servicii a Facebook şi oferă o platformă considerată mai sigură, motive pentru a atrage tot mai mulţi utilizatori.

Utilizatorii de reţele de socializare nemulţumiţi de Facebook nu aveau, până acum două luni, o alternativă reală la acesta. Însă, odată cu apariţia Google+, regula jocului s-a schimbat. Unul dintre argumentele folosite este cel al cifrelor. În două luni, Google+ a ajuns la peste 25 milioane de utilizatori, în timp ce Facebook a avut nevoie de zece luni pentru a atinge primul milion de membri, potrivit publicaţiei britanice The Telegraph. Prin ce diferă ofertele În primul rând, Google este un gigant care oferă, odată cu intrarea în reţea, şi accesul la toate celelalte servicii pe care le-a dezvoltat până acum. Dintre acestea se remarcă Gmail, Calendar, Docs, Chat, Picasa şi altele. Practic, Google+ este oferit în completarea unei game de servicii apreciate şi cunoscute deja de către mulţi utilizatori. De cealaltă parte însă, Facebook este liderul pieţei. Are peste 750 milioane de utilizatori şi este cea mai cunoscută reţea de socializare. Întrebarea "Ai cont pe Facebook?" nu numai că se aude mult mai des în discuţii decât "Ai cont pe Google+?", dar tinde să devină mai populară şi decât "Ai messenger?". Dar "popular" nu înseamnă "perfect". Iar plângerile utilizatorilor de Facebook referitoare la modul greoi în care se fac setările, erorile apărute şi dificultatea de a şterge contul şi datele personale au fost tot atâtea motive de bucurie pentru Google+. Model de business Google+ este mai generos cu dezvoltatorii de jocuri, procentul din câştiguri luat de către gigantul online fiind de doar 5%. Facebook este mai scump, 30%, dar are avantajul liderului de piaţă. "Google ia 5%, pentru că nu are utilizatori", a afirmat sarcastic Sean Ryan, directorul Facebook care se ocupă de parteneriatele cu dezvoltatorii de jocuri. În ciuda ironiilor însă, Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a început să acorde, de două luni încoace, o atenţie tot mai mare problemelor semnalate de către utilizatori. La doar o zi după ce Google a anunţat că jocuri precum Zynga Poker şi Angry Birds, extrem de populare pe Facebook şi sistemele cu Android, ar putea fi disponibile pe Google+, Facebook a anunţat îmbunătăţirea platformei sale de jocuri. Totodată, Facebook a informat recent că a simplificat procedurile de setare a gradelor de expunere a informaţiilor personale. Astfel, utilizatorii pot acum să ia decizii mult mai uşor în această privinţă, după ce, anul trecut, nu s-a ţinut prea mult cont de multele plângeri care existau în acest sens, potrivit Reuters. PREFERINŢE Concurenţi pe piaţa reţelelor de socializare În această luptă sunt înscrise mai multe reţele de socializare. Printre ele se numără fostul lider al pieţei, MySpace. Compania, care îl are printre acţionari pe Justin Timberlake, a fost cea mai populară reţea socială din SUA în perioada 2006-2008 şi încearcă să revină în top după ce şi-a redus personalul cu peste 30%, în ultimii doi ani. Numărul utilizatorilor reţelei este acum de circa 50 de milioane. Într-un top al celor mai populare reţele de socializare, întocmit de publicaţia The Telegraph, Twitter se află pe poziţia a treia, cu circa 200 milioane de utilizatori. Lider este Facebook, iar pe locul al doilea se află Qzone, din China, cu aproape 500 milioane de membri. Pe poziţia a patra se află o altă reţea din China, Renren, cu circa 160 milioane de utilizatori, supranumită "Facebook-ul Chinei". Folosit mai mult de ruşi, VKontakte se află pe locul cinci, cu peste 160 milioane de utilizatori. Pe poziţia a şasea avem Badoo, cu circa 125 milioane de abonaţi. Peste 20,3 miliarde dolari ar putea valora piaţa bunurilor virtuale în anul 2014, potrivit unei estimări avansate de compania de cercetare de piaţă şi banca de investiţii ThinkEquity. Piaţa a luat avânt pe măsură ce utilizatorii cumpără tot mai multe bunuri virtuale pentru jocurile online rulate, de multe ori, în cadrul reţelelor de socializare. Potrivit specialiştilor, studiile de cercetare a pieţei au relevat faptul că, pentru SUA, jucătorul tipic este o femeie de vârsta a doua, care locuieşte în zonele de Centru şi Nord-Vest. Adică publicul-ţintă pentru reclamele TV.

  • Achiziţiile, arma Facebook în lupta împotriva Google

Ne puteți urmări și pe Google News