Nissan a produs un milion de autoturisme Qashqai, la nici cinci ani după lansarea crossover-ului compact care a luat prin surprindere pe toată lumea.
Nu vă lăsaţi păcăliţi de caruselul mediatic. Crossover-ul compact Qashqai este modelul momentului la Nissan, nu mult prea premiatul Leaf electric.
Nissan a produs un milion de autoturisme Qashqai (2.660 dintre acestea - comercializate în România), la numai patru ani şi jumătate după lansarea crossover-ului compact care a luat prin surprindere pe toată lumea.
Şi nu a fost nevoie decât de disperare (Nissan risca să piardă segmentul C în Europa), cutezanţă şi, desigur, ceva ingeniozitate pentru a imagina şi realiza o alternativă legitimă pentru un hatchback compact, un monovolum compact şi chiar un SUV compact.
Când a aprobat producerea crossoverului Qashqai, Carlos Ghosn, preşedintele alianţei Renault- Nissan, le-a comunicat celor răspunzători de proiect o cifră - 100.000 - reprezentând numărul minim de unităţi care trebuie vândute în fiecare an.
Nissan a lansat comercial gama Qashqai la începutul lui 2007, pentru a înlocui stingheritorul model Almera, iar la finele lunii iunie 2011 a anunţat atingerea primului milion de unităţi produse la uzina din Sunderland, Marea Britanie - un bilanţ suficient de solid pentru a conchide că Nissan a inventat o nişă cu un potenţial impresionant.
Întrebarea care se naşte imediat ar fi aceasta: este Carlos Ghosn un manager vizionar, până la urmă, sau doar unul cu dificultăţi în a anticipa corect dimensiunile succesului? Mai cu seamă că, la momentul aprobării proiectului Qashqai, criza economică globală era departe.