Dacia scade, Volkswagen creşte, ambele domină piaţa
- Cristian Ionescu
- 20 aprilie 2011, 11:50
În primul trimestru, producătorul autohton a livrat cu 40% mai puţine maşini clienţilor locali, cel german – cu 29% mai multe, pe o piaţă care s-a contractat cu 17 procente.
Piaţa auto locală a resimţit un nou recul consistent, în primul trimestru al acestui an. Potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, dealerii au livrat 14.751 de maşini noi în intervalul ianuarie-martie, performanţă inferioară cu 17,7% celei înregistrate în perioada similară a lui 2010, când sau predat 17.920 de unităţi.
Dacia şi Volkswagen au fost mărcile preferate de clienţii care şi-au achiziţionat autoturisme noi, cu 3.436, respectiv, 1.796 de unităţi distribuite.
Singurul brand care, în această perioadă, a mai depăşit o mie de maşini livrate a fost Skoda, cu 1.378 de unităţi. Imediat sub acest prag s-au situat două nume care sprijină industria producătoare de la noi, Ford (973) şi Renault (952).
Constructorul de la Mioveni şi-a păstrat fără probleme poziţia de lider naţional, deşi a comercializat cu 40,1% mai puţine maşini decât în primul trimestru anterior. Volkswagen, lider pe segmentul mărcilor străine, a înregistrat un avans de 29,2 procente faţă de ianuarie-martie 2010.
Top 3 modele: Logan, Duster, Golf
Dintre autoturismele Dacia, doar SUV-ul Duster (987 de unităţi livrate) – al doilea cel mai bine vândut model în România, după Logan (1.539 unităţi) – nu a încheiat intervalul cu un rezultat inferior celui bifat în 2010. Cu 666 de unităţi livrate, compactul Golf a fost cel mai căutat model de import şi al treilea la general.
AUTOTURISME T
op livrări România marcă unităţi
- Dacia - 3.436
- Volkswagen - 1.796
- Skoda - 1.378
- Ford - 973
- Renault - 952
- Opel - 810
- Toyota - 483
- Peugeot - 469
- Hyundai - 447
- Suzuki - 433
- Audi - 361
- Fiat - 358
- Chevrolet - 333
- BMW - 315 Seat 315
- perioada: ianuarie-martie 2011
- sursa: APIA