Studiu CE: jumătate dintre consumatorii europeni nu îşi cunosc drepturile

Studiu CE: jumătate dintre consumatorii europeni nu îşi cunosc drepturile

Majoritatea consumatorilor europeni nu se simt protejaţi, însă nici nu s-au informat cu privire la drepturile lor şi la modul în care şi le pot cere, arată cel mai recent Eurobarometru. Cei mai mulţi nu îşi cunosc nici măcar drepturi fundamentale, cum ar fi dreptul la reparare, înlocuire a unui produs defect sau rambursarea banilor în primele 18 luni de la cumpărare.

Dificultăţi în a găsi cea mai ieftină ofertă, de a citi etichetele şi de a recunoaşte anumite semne care contribuie la luarea deciziei de cumpărare sunt doar câteva dintre greutăţile pe care le întâmpină consumatorii europeni, reiese din datele furnizate de ultimul studiu realizat de Comisia Europeană. În consecinţă, consumatorii nu ştiu care le sunt drepturile şi cu atât mai puţin unde să reclame încălcarea lor. Studiul a fost făcut în 29 de ţări (Uniuna Europeană -27, Islanda şi Norvegia) pe un eşantion de 56,471 de oameni. Pierderile lispei de informare: 4% din PIB-ul UE Mai puţin de 50% din consumatorii chestinaţi se simt încrezători, informaţi şi protejaţi ca şi consumatori, este concluzia studiului. Consumatorii vulnerabili înţeleg greu situaţiile cu care se confruntă şi nu iau nici măsuri atunci când întâmpină probleme. Pierderile cauzate de lipsa de informare sunt estimate la 4% din produsul intern brut al Uniunii Europene. Iată câteva date concrete ale cercetării: - două persoane din 10 nu au fost capabile să identifice cea mai ieftină opţiune pentru a cumpăra un televizor; - doar 58% au ştiut să citească corect eticheta unui produs; - 18% nu au identificat termenul de valabilitate; - doar 2% au ştiut să identifice logourile produselor. Vulnerabili la fraude şi escrocherii "Aceste rezultate îngrijorătoare indică faptul că un număr semnificativ de consumatori sunt potenţial vulnerabili la fraude, escrocherii, presiuni. Nu ştiu că îşi pot reconsidera alegerile şi evita achiziţiile inutile, afectând astfel şi comercianţii oneşti", a declarat John Dalli, EU Commissioner for Health & Consumer Policy în cadrul Sumitului European al Consumatorilor care a avut loc la începutul acestei săptămâni.

Ne puteți urmări și pe Google News