Peste 95% dintre oamenii care iau masa în oraş vor să ştie mai multe despre conţinutul preparatelor pe care le mănâncă, arată raportul Unilever Global Food Solutions privind meniurile. Majoritatea persoanelor intervievate spun că ar lua decizii mai sănătoase atunci când aleg felul de mâncare dacă ar cunoaşte informaţiile nutriţionale.
Studiul a fost realizat pe baza răspunsurilor unui eşantion reprezentativ de câte 500 de persoane din şapte ţări: SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia şi Turcia.
Primele trei lucruri pe care oamenii vor să le cunoască despre ceea ce consumă la masă sunt valoarea nutriţională, provenienţa ingredientelor şi modul de preparare.
Întrebaţi despre informaţiile nutriţionale şi ingrediente, cei mai mulţi oameni au afirmat că ar dori să fie informaţi în legătură cu conţinutul de grăsimi, calorii, aditivi şi conservanţi.
În ţările occidentale, consumatorii ar dori indicaţii mai clare cu privire la conţinutul de sare, în timp ce chinezii cer mai mutle informaţii despre vitaminele şi proteinele din mâncare.
Chinezii, mai informaţi decât occidentalii
Doar 10% (Marea Britanie şi Germania) şi 13% (Brazilia şi Turcia) dintre respondenţi au găsit până acum informaţii nutriţionale în meniurile din ţara lor. În China, aceste detalii sunt mai prezente decât în alte ţări (37% dintre cazuri).
Întrebaţi cine ar trebui să preia iniţiativa de asigurare a transparenţei conţinutului preparatelor, majoritatea au spus că responsabilitatea revine restaurantelor şi cantinelor.
"Fie sub forma simbolurilor sau sub forma unor mesaje, găsirea unor soluţii eficiente pentru a satisface nevoile consumatorilor rămâne o provocare pentru industria gastronomică", se arată în raportul Unilever.