Scump, dom’le, scump: Noul cabriolet BMW Seria 6 costă 90.000 de euro în România
- Cristian Ionescu
- 1 februarie 2011, 18:01
Cel mai mare autoturism decapotabil fabricat de BMW – a doua generaţie a modelului Seria 6 Cariolet – poate fi comandat, de astăzi şi la reprezentanţii locali ai mărcii bavareze, în două versiuni, una mai scumpă decât alta.
BMW va lansa noul Seria 6 Cabriolet pe 26 martie, a anunţat astăzi, reprezentantul local al mărcii bavareze. Clienţii interesaţi îşi pot comanda versiunea preferată a celui mai mare autoturism decapotabil BMW chiar din această săptămână.
Preţurile gamei BMW Seria 6 Cabriolet nu sunt pentru orice buzunar. Cea mai accesibilă versiune – 640i – costă 90.062 de euro cu TVA inclusă. Pentru 650i, BMW solicită chiar 104.500 de euro cu TVA inclusă.
Tur de forţă tehnologic
Noul model teuton propune cu o serie de premiere tehnologice pentru acest segment.
Printre acestea: motorizările TwinPower Turbo pe benzină, cutia de viteze automată cu 8+1 rapoarte (standard pe ambele versiuni), direcţia integrală (Integral Active Steering) sau display-ul cu tehnologie flat screen, la interior.
Concurenţii, puţin diferiţi
Cabrioletul BMW Seria 6 îşi dispută o nişă extrem de îngustă în România cu Audi A5, Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet (decapotabile cu 2+2 locuri, ceva mai mici, dar şi mai ieftine) sau Maserati GranCabrio, Bentley Continental GTC (modele similare ca dimensiuni, dar cu preţuri superioare).
Actualul Seria 6 este mai lung decât modelul lansat în 2003 cu 7,4 centimetri şi mai lat cu 3,9 centimetri. Înălţimea maşinii a scăzut foarte puţin, cu 0,9 centimetri.
Mai mare, mai tare
Chiar dacă a crescut în dimensiuni (4,89 metri lungime/1,89 metri lăţime), Seria 6 Cabriolet se laudă cu o rigiditate structurală îmbunătăţită cu 50% în raport cu generaţia anterioară.
Cabrioletul de lux german şi-a păstrat acoperişul textil, acţionat (până la o viteză de 40 km/h) de un mecanism care îl poate ascunde privirii în 19 secunde şi readuce deasupra în 24.
În funcţie de poziţia softtop-ului, capacitatea portbagajului variază între 300 şi 350 de litri.
Puternic sau foarte puternic
Vârful de gamă, BMW 650i, este animat de V8-ul supraalimentat pe benzină de 4.4 litri, care dezvoltă 408 cai-putere şi un cuplu maxim de 600 Nm.
Potrivit datelor oficiale, cabrioletul e capabil să sprinteze de la zero la 100 km/h în fix cinci secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.
Încă şi mai interesant, consumul mediu evidenţiat de cartea tehnică atinge 10,7 l/100 km. Emisiile de dioxid de carbon sunt şi ele limitate la 249 g/km.
A doua versiune pe benzină – 640i – este echipată cu un motor de 3.0 litri şi şase cilindri în linie. Unitatea supraalimentată livrează "numai" 320 de cai-putere.
BWM 640i Convertible atinge "suta" (cu start de pe loc) doar cu 0,7 secunde mai târziu ca vârful de gamă 650i. În schimb, consumul mediu oficial anunţat este mai mic cu 2,8 litri.