După accidentul de astăzi, când un avion Tupolev Tu-154 cursa Surgut-Moscova a aterizat forţat pe aeroportul din Surgut cu motoarele în flăcări, după care a explodat, redactorii RIA Novosti au publicat o retrospectivă a accidentelor în care au fost implicate aceste avioane în ultimii 10 ani.
Pe 4 decembrie 2010, avionul Tu-154 al companiei "Daghestanskie avialinii" de pe ruta Moscova-Mahacikala, a efectuat o aterizare de avarie pe aeroportul "Domodedovo" la o jumătate de oră după decolarea de pe aeroportul "Vnukovo" după ce toate cele trei motoare au cedat. Dintre cei 163 pasageri şi nouă membri ai echipajului, două persoane au murit şi peste 80 au fost rănite.
Pe 7 septembrie 2010, avionul Tu-154 aparţinând companiei "ALROSA" a aterizat forţat pe aeroportul Ijma. Aeronava zbura de pe aeroportul "Poliarnâi" din Iakutia spre "Domodedovo" din Moscova. Datorită manevrelor reuşite ale echipajului, niciunul dintre cei 81 de pasageri aflaţi la bord nu a avut de suferit.
Pe 10 aprilie 2010, aeronava prezidenţială a şefului statului polonez Tu-154, care zbura din Varşovia către Smolensk, s-a prăbuşit la aterizare, la o distanţă de 300-400 de metri de pista aeroportului militar de lângă Smolensk, în vestul Rusiei. La bord se aflau 97 de persoane, 89 de pasageri şi opt membri ai echipajului, printre care şi preşedintele polonez Lech Kaczynski împreună cu soţia sa. Niciunul dintre cei aflaţi la bord nu a supravieţuit.
Pe 15 iunie 2009, a avut loc o catastrofă aviatică în Iran. Avionul Tu-154 de pe ruta Teheran-Erevan, aparţinând companiei Caspian Airlines, s-a prăbuşit cu 153 de pasageri, printre care erau în special cetăţeni armeni, dar şi iranieni şi georgieni. Toţi au decedat.
Pe 22 august 2006, avionul de pe destinaţia Anapa-Sankt Petersburg a pierdut controlul în timp ce încerca să evite o zonă cu descărcări electrice. Avionul Tu-154M a căzut în apropiere de localitatea Suhaia Balka, în zona Doneţk. Au murit 160 de pasageri, printre care 49 copii şi 10 membri ai echipajului.
Pe 24 august 2004, s-au prăbuşit aproape în acelaşi timp, din cauza detonării de explozibil introdus la bordul avionului de două teroriste, avioanele Tu-154 al companiei Sibiri (46 de morţi) şi Tu-134 aparţinând Volga-Aviaexpress (44 morţi).
Pe 1 iulie 2002, în Germania, în zona lacului Boden, aeronava rusească de pasageri Tu-154 a companiei "Başkirskie avialinii" s-a ciocnit, la o înălţime de 12.000 metri, cu avionul cargo "Boeing-757" al companiei de curierat rapid DHL. Atât cei 57 pasageri şi 12 membri ai echipajului avionului rusesc, cât şi cei doi piloţi din Boeing au decedat.
Pe 12 februarie 2002, în urma catastrofei avionului Tu-154 în Iran şi-au pierdut viaţa 117 persoane, dintre care 105 pasageri şi 12 membri ai echipajului. Aeronava, aparţinând companiei "Iranair Tours", de pe ruta Teheran-Khorramabad, s-a prăbuşit în provincia Lorestan, la 400 km de Teheran. Cauza tragediei nu a fost elucidată. Printre ipoteze se numără varianta unei defecţiuni tehnice sau cea a coliziunii cu un munte.
Pe data de 4 octombrie 2001, în raionul Novorossiisk, avionul de pasageri Tu-154 a suferit o catastrofă în urma unei explozii, după care a căzut în Marea Neagră la o distanţă de 185 km de Soci. Aeronava companiei "Sibiri" plecase de la Tel-Aviv către Novosibirsk. În urma prăbuşirii, au decedat 78 de persoane, dintre care 51 erau cetăţeni israelieni. Comisia specială pentru cercetarea cauzelor accidentului a ajuns la concluzia că avionul a fost lovit de o rachetă S-200, lansată în cadrul unor exerciţii militare a armatei ucrainene.
Pe 3 iulie 2001, 145 de persoane şi-au pierdut viaţa într-un accident aviatic care a avut loc la aterizarea pe aeroportul din Irkutsk a aeronavei Tu-154 al companiei "Vladivostok Avia" ruta Ecaterinburg-Irkutsk-Vladivostok. Potrivit concluziilor experţilor care au studiat această tragedie, cauza catastrofei a fost o greşeală a piloţilor.