Orice produs cumpărat online sau din magazin poate fi înlocuit sau poate fi returnată valoarea sa dacă nu au trecut 30 de zile de la achiziţionare.
Valeria Dănăilă (61 de ani) a cumpărat în urmă cu trei săptămâni un aspirator de la un magazin din Constanţa. "Vânzătorea l-a testat câteva secunde şi părea că funcţionează", ne povesteşte aceasta. Nu a avut nevoie de aspirator decât după patru zile. "Când i-am dat drumul a început să scoată un zgomot oribil şi nu aspira praful. L-am închis, am încercat iar şi nicio schimbare. M-am dus imediat la magazin, dar mi-au spus că aveam doar două zile să mă răzgândesc. Nu l-au înlocuit, ci doar s-au oferit să-l trimită la reparat", ne-a mai declarat constănţeanca. În astfel de situaţii, consumatorii au dreptul să li se înlocuiască produsul cumpărat sau să li se returnzeze banii. "Cererea trebuie să fie făcută în 30 de zile de la data achiziţionării. Apoi, motivul solicitării să fie defecţiunea sa şi nu dorinţa clientului de a cumpăra un alt tip de produs", ni s-a explicat de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului. Regula returnării electrocasnicelor dacă acestea nu funcţionează şi a recuperării banilor se aplică şi în cazul cumpărăturilor online. Dacă oficialii magazinelor refuză să rezolve amiabil reclamaţiile cumpărătorilor, aceştia pot reclama la ANPC sau la organizaţiile gen Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor (ANPCPPS), care pot intermedia rezvolarea conflictelor.