"Am plătit gresia în avans şi am fost păcălită"

"Am plătit gresia în avans şi am fost păcălită"

Consumatorii sunt ademeniţi să achite materialele de construcţii cu promisiunea siguranţei comenzii

Bucureşteanca Rodica Colerdi avea nevoie de gresie şi faianţă pentru redecorarea casei. S-a oprit asupra ofertei de la firma Delta Actual din Sectorul 5 al Capitalei. "Pentru că nu mai aveau decât mostre, mi-au cerut să plătesc în avans să fiu sigură că prind materiale când o să mai primească peste câteva zile", ne-a spus aceasta. Femeia s-a lăsat ademenită şi a scos din buzunar 488 de lei pentru şase cutii de gresie de culoare negru lucios şi 1.000 de lei pentru 42 de metri pătraţi faianţă fresh negru. Comanda a fost încheiată în data de 12 septembrie. În următoarele trei zile a tot aşteptat gresia şi faianţa, iar când a văzut că nu vine a cerut returnarea sumei plătite. "Pe 19 septembrie am primit 700 de lei, restul urma să îi iau a doua zi. Apoi, s-au sucit şi mi s-a spus că pot să mă duc şi cu preşedintele ţării, că nu le este frică şi dacă închid firma îşi deschid alta. Cel puţin trei persoane cu care am stat de vorbă sunt în aceeaşi situaţie. Cred că oricine se păcăleşte şi plăteşte în avans ajunge să piardă banii. Eu nu mai pot crede promisiunile lor", ni s-a mai plâns bucureşteanca. De partea cealaltă, reprezentanţii conducerii firmei Delta Actual spun că nu e vorba de nicio ţeapă, ci de probleme cu furnizorii. "Clienta îşi va recupera banii. I-am dat 700 de lei, iar până luni îi vom da şi restul de bani. I-am spus doamnei că îşi va primi banii. Au fost unele probleme cu societatea care ne asigură gresia şi faianţa", ni s-a transmis de la firma în cauză. "În Bucureşti, în primele şase luni, am soluţionat 53 de astfel de plângeri ale consumatorilor". CĂTĂLIN CÂMPEANU, ANPC ANPC: ce trebuie să conţină un contract Oficiile de Protecţia Consumatorului sunt asaltate de reclamaţii de acest gen. Inspectorii au câteva sfaturi clare pentru a preveni pagubele. "La încheierea unui contract pentru materiale de construcţii şi montarea lor trebuie precizat de către firmă: preţul final (în care să intre preţ materiale, transport la beneficiar, şi montaj dacă este cazul), dar şi devizul final al lucrării; termenul de finalizare; penalităţi din valoarea contractului pentru întârzieri şi posibilitatea clientului de a fi despăgubit pentru daune sau pentru servicii care nu corespund contractului", ne-a explicat Cătălin Câmpeanu, director cabinet ANPC.

Ne puteți urmări și pe Google News