Cine pierde şi cine câştigă de pe urma zăpezii şi a gerului

Cine pierde şi cine câştigă de pe urma zăpezii şi a gerului

Vremea deosebit de aspră din aceste zile a îngheţat profiturile unor firme, dar le-a umflat pe ale altora.

Ninsorile abundente şi gerul din ultima perioadă au adus şi câştiguri în buzunarele unor comercianţi. În lupta cu gerul, românii au apelat la aeroterme şi calorifere electrice. Potrivit Violetei Luca, director de marketing la Flanco, vânzările pentru aceste produse au crescut cu circa 60% în ultima perioadă. Preţurile caloriferelor electrice variază între 129-199 lei, iar cele ale aerotermelor între 39-49 lei. Printre câştigătorii acestei perioade se mai numără magazinele de îmbrăcăminte şi încălţăminte. De ce ies taxiurile pe minus Deşi taximetriştii afirmă că au de două ori mai multe comenzi de când a dat gerul, proprietarii de firme de taxi susţin că au pierdut bani. "Viteza de deplasare a fost mică, nu am putut ajunge la clienţi la timp, am avut maşini care au rămas înzăpezite", se plânge Nicolae Truşcă, patronul firmei Cobălcescu, din Capitală, care vorbeşte de pierderi de 10%. Ultimele două săptămâni nu au fost uşoare nici pentru marii retaileri alimentari. Aprovizionarea s-a făcut mai greu, din cauza drumurilor închise sau cu restricţii de circulaţie. Acest lucru s-a simţit şi la nivelul vânzărilor. "Din sortimentul câtorva magazine au lipsit unele articole, clienţilor le-a fost mai dificil să ajungă în magazine", au declarat reprezentanţii Lidl. Faptul că oamenii au stat mai mult în casă a fost observat şi de proprietarii de restaurante şi baruri din Centrul Vechi al Capitalei. Potrivit reprezentanţilor City Grill, încasările au scăzut cu 15%. Şi transportatorii au avut de suferit. Confruntaţi cu închideri de drumuri, aceştia au contabilizat pierderi de 30%, potrivit Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România. Nici cei care transportă bunuri pe calea ferată sau fluvială nu au avut mai mult noroc. "Caloriferele electrice reprezintă peste 65% din vânzările de produse de încălzire.“ VIOLETA LUCA, director de marketing Flanco

Ne puteți urmări și pe Google News